Αεροπορικές εταιρείες: Στα 84 δισεκατομμύρια οδεύουν οι απώλειες λόγω κορωνοϊού

0
47

Η χειρότερη χρονιά θα είναι το 2020 για τις αεροπορικές εταιρείες, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (IATA). Συγκεκριμένα, η IATA προέβλεψε πως η κρίση του κορωνοϊού θα οδηγήσει την αεροπορική βιομηχανία σε ετήσιες απώλειες ρεκόρ 84 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Επίσης «μετά τις καθαρές απώλειες 84 δισεκατομμυρίων δολαρίων φέτος, προβλέπουμε επιπλέον απώλειες 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2021», εξήγησε, καθώς οι 290 αεροπορικές εταιρείες που είναι μέλη της πλήττονται σκληρά από το κλείσιμο των συνόρων που αποφασίσθηκε παντού στον κόσμο για να σταματήσει η μετάδοση του φονικού ιού. Η κυκλοφορία των επιβατών των αερογραμμών αναμένεται να αυξηθεί κατά 55% το 2021 σε σύγκριση με φέτος, ενώ θα παραμείνει κατά 29% κάτω από τα επίπεδα του 2019, ανέφερε η IATA σε επικαιροποιημένη πρόβλεψή της.

Αρκετές είναι οι πτωχεύσεις:

Οι παραπάνω προβλέψεις έρχονται αφότου μεγάλες αεροπορικές εταιρείες έχουν ήδη δηλώσει πτώχευση.  Η LATAM, η μεγαλύτερη εταιρεία αεροπορικών μεταφορών της Λατινικής Αμερικής, υπήχθη στις 26 Μαΐου σε καθεστώς προστασίας από τις διεκδικήσεις των πιστωτών της βάσει του κεφαλαίου 11 του αμερικανικού πτωχευτικού κώδικα, που επιτρέπει σε εταιρείες να προχωρούν σε αναδιαρθρώσεις. Η εταιρεία απασχολεί πάνω από 42.000 ανθρώπους.

Η πτώχευση αυτή καταγράφηκε δύο εβδομάδες έπειτα από αυτήν της Avianca, με 20.000 εργαζομένους, της δεύτερης μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας της Κολομβίας, η οποία επιζήτησε και αυτή το καθεστώς προστασίας της αμερικανικής νομοθεσίας έναντι των πιστωτών της. Η γιγαντιαία αυστραλιανή αεροπορική εταιρεία, Virgin Australia, επίσης κήρυξε στάση πληρωμών στις 21 Απριλίου. Η επιχείρηση ζήτησε, δάνειο 1,4 δις αυστραλιανών δολαρίων από την κυβέρνηση, ωστόσο δεν το εξασφάλισε. Στην ίδια μοίρα και οι νοτιοαφρικάνικες εταιρείες South African Airways (SAA) και Comair, η βρετανική Flybe και τέσσερις θυγατρικές της Norwegian Air Shuttle σε Σουηδία και Δανία.

Απολύσεις και περικοπές:

Αρκετές είναι και οι εταιρείες που στο πλαίσιο της «μάχης» που δίνουν για να γλιτώσουν την πτώχευση προχωρούν σε απολύσεις και περικοπές. Η Air Canada απολύει πάνω από το μισό προσωπικό της, δηλαδή τουλάχιστον 19.000 εργαζομένους. Η British Airways προβλέπει κατάργηση 12.000 θέσεων εργασίας (το 30% του προσωπικού της), η αμερικανική Delta μετρά 10.000 αποχωρήσεις στο πλαίσιο προγράμματος εθελουσίας εξόδου (11%) και η σκανδιναβική SAS σχεδιάζει την κατάργηση 5.000 θέσεων εργασίας (40%). Ακόμη, απολύσεις ή περικοπές θέσεων εργασίας έχουν ανακοινώσει η αμερικανική United Airlines (3.450), η βρετανική Virgin Atlantic (3.150), οι ιρλανδικές Ryanair (3.000) και Aer Lingus (900), η Icelandair (2.000), η Brussels Airlines (1.000), η ουγγρική Wizz Air (1.000) και η Fiji Airways (758).

Τα κράτη «σηκώνουν μανίκια» για τη διάσωσή τους:

Την ίδια ώρα, η κυβέρνηση της Γερμανίας έχει καταλήξει σε συμφωνία με τη Lufthansa, για πρόγραμμα διάσωσης με δαπάνη εννέα δισεκατομμυρίων ευρώ, που προβλέπει ότι το γερμανικό δημόσιο θα γίνει ο βασικός μέτοχός της. Eπίσης, η εταιρεία Condor, που ειδικεύεται στις πτήσεις τσάρτερ και είναι θυγατρική της ταξιδιωτικής εταιρείας Thomas Cook, εξασφάλισε δανειακές εγγυήσεις ύψους 550 εκατομμυρίων ευρώ από το δημόσιο.

Πηγή: Pagenews.gr