Αυτός είναι ο άνθρωπος πίσω από το Tik Tok

0
21

Το όνομά αυτού Ζανγκ Γιμίνγκ (Zhang Yiming). Είναι ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ByteDance, στην οποία ανήκει εξαιρετικά δημοφιλής πλατφόρμα TikTok. Είναι ένας επίμονος επιχειρηματίας που έχει δημιουργήσει πολλές επιτυχημένες εφαρμογές και μηχανές αναζήτησης.

Ο Τζανγκ δεν είναι μια κόπια των επιτυχημένων του επιχειρείν κάποτε. Είναι ένας πρωτοπόρος στο είδος του, μακριά από τους κουρασμένους «συναδέλφους» του. Είναι 37 ετών, με καταγωγή από την πόλη Longyan, της νοτιοανατολικής επαρχίας Fujian της Κίνας.

Ο πατέρας του ήταν βιβλιοθηκάριος για μια τοπική επιστημονική ένωση και η μητέρα του νοσοκόμα. Ένα μέγαλο μέρος της παιδικής του ηλικίας το πέρασε διαβάζοντας: τα πάντα! Από μυθιστορήματα έως μουσικά περιοδικά, μια αγαπημένη συνήθεια που του εμφύσησαν οι γονείς του. Υπήρξε παιδί της καπιταλιστικής επανάστασης της Κίνας, όταν το παν ήταν οι νέες ιδέες. Ήταν η εποχή που ο Ντενγκ Ζιαοπίνγκ είχε βάλει μπρος τις μεταρρυθμίσεις του στην κινεζική οικονομία και εντελώς κατά τύχη, ο Ζανγκ γεννήθηκε σε ένα από τα σημεία στα οποία άνθισαν αυτές οι μεταρρυθμίσεις.

Μέχρι να πάει στο Γυμνάσιο, οι γονείς του είχαν αρκετά χρήματα για να αγοράσουν έναν υπολογιστή

Άλλωστε, ο πατέρας του ήθελε να δοκιμάσει την τύχη του στο Χρηματιστήριο της Σαγκάης. Τότε ήταν που ο μικρός Ζανγκ γνωρίστηκε με τον κόσμο των Windows. Παρ’ όλα αυτά σε τίποτα δεν θύμιζε τα νεαρά «φρικιά» της τεχνολογίας ούτε καν φανταζόταν μία καριέρα σ’ αυτόν τον τομέα. Μέχρι που αποφοίτησε από το πανεπιστήμιο. Τότε ήταν που συνεργάστηκε με μία ομάδα νεαρών επιχειρηματιών που στόχο είχε την ανάπτυξη μιας εφαρμογής για ταξίδια –ένα Google ταξιδίων, ας πούμε-, που τα πήγε τόσο καλά, που τελικά εξαγοράστηκε από το TripAdvisor.

Η επόμενη στάση στην καριέρα του θα ήταν η Microsoft, αλλά εκεί δεν θα έμενε περισσότερο από 6 μήνες, καθώς ήταν πεπεισμένος ότι το περιβάλλον τέτοιων εταιρειών – κολοσσών δεν είναι για τα γούστα και τις συνήθειές του. Θα περιπλανηθεί αρκετά από εταιρεία σε εταιρεία για να δημιουργήσει τελικά ακόμη μία μηχανή αναζήτησης, αυτή τη φορά για τον κλάδο του real estate, και μάλιστα με την υποστήριξη της Susquehanna International Group (SIG), μιας χρηματοοικονομικής εταιρείας που εδρεύει στη Φιλαδέλφεια.

Όλα αυτά μέχρι το 2011, όταν ο Ζανγκ αισθάνεται και πάλι έτοιμος για κάτι νέο και αρχίζει να σκέφτεται το μέλλον της τεχνολογίας, αποκλειστικά μέσα από τις οθόνες κινητών και tablets. Αναζητά επενδυτές, βάζει και ο ίδιος κεφάλαιο και με 2 εκατομμύρια δολάρια ιδρύει τη ByteDance το 2012. Στην αρχή, εκείνος και οι συνεργάτες του δουλεύουν σχεδόν «λαθραία» σε ένα διαμέρισμα που έχουν μετατρέψει σε γραφείο και δημιουργούν αποκλειστικά εφαρμογές για κινητά. (Σήμερα, η ByteDance έχει πολλούς επενδυτές υψηλού προφίλ, συμπεριλαμβανομένων των SoftBank, KKR, Hillhouse Capital Group και Sequoia).

Tο 2017 αναπτύσσει το TikTok

«Εκείνο που πραγματικά θέλαμε ήταν να μεταφέρουμε την προσοχή από τη μουσική που ακουγόταν στο βίντεο και στο άτομο που μιλούσε. Τότε συνειδητοποιήσαμε ότι είναι δύσκολο για τους απλούς χρήστες να δημιουργούν βίντεο, αλλά ξέραμε ότι θέλαμε να βοηθήσουμε τον απλό χρήστη να εκφράζεται μέσω μίας τεχνολογίας που θα είναι προσιτή και εύκολη για όλους», εξηγεί ο Ζανγκ.

Αρχικά, η δημοτικότητα του TikTok περιορίστηκε σε μεγάλο βαθμό σε ασιατικές αγορές όπως η Ιαπωνία και οι Φιλιππίνες. Μήνες μετά την κυκλοφορία του, η ByteDance αγόρασε την κινεζική εφαρμογή Musical.ly για 1 δις. δολάρια. Το Musical.ly είχε ήδη μια αρκετά μεγάλη βάση χρηστών στις Η.Π.Α. και η ByteDance συνδύασε τόσο την εφαρμογή όσο και τη βάση χρηστών της με το TikTok.

Ακόμα και με αυτήν την διείσδυση στην αμερικανική αγορά, κανείς δεν θα μπορούσε να προβλέψει την τρέλα, στην οποία θα εξελισσόταν το TikTok. Η εφαρμογή έχει γίνει download 165 εκατομμύρια φορές μόνο στις Η.Π.Α., σύμφωνα με την ερευνητική εταιρεία Sensor Tower και παγκοσμίως ξεπερνά τα 2 δισεκατομμύρια downloads, γεγονός που την κατατάσσει ανάμεσα στις πιο δημοφιλείς εφαρμογές στον κόσμο.

Εδώ και πάνω από μισό αιώνα, ένας από τους πρωταρχικούς στόχους εξωτερικής πολιτικής της Ουάσινγκτον ήταν η δημιουργία περισσότερων τέτοιων επιχειρηματικών χαρακτήρων, περισσότερων «Ζανγκ». Οι ΗΠΑ πίστευαν ότι τέτοιου είδους άνθρωποι θα μπορούσαν να μετατρέψουν την κομμουνιστική Κίνα σε μια κοινωνία με πιο δυτικά χαρακτηριστικά, μια χώρα ελεύθερη, εφευρετική, ανοιχτή σε νέες ιδέες, όπου τύποι σαν τον Ζανγκ, με έξυπνες ομάδες και όλα τα εργαλεία του Καπιταλισμού στη διάθεσή του θα μπορούσε να αλλάξει τον κόσμο. Και η αλήθεια είναι ότι ο Ζανγκ αποτελεί ζωντανή απόδειξη της επιτυχίας του σκεπτικού των ΗΠΑ σε αυτό το σημείο. Το TikTok μπορεί να είναι κινεζικό, αλλά οι Αμερικανοί το έχουν λατρέψει σαν δικό τους τεχνολογικό προϊόν.

Γράψτε το σχόλιο σας

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Πηγή: Pagenews.gr