Ai Weiwei: Μέσα από τα έργα του ασκεί κριτική στην Κίνα για την καταπάτηση ανθρωπίνων δικαιωμάτων

0
40

Ai Weiwei: «Εξέγερση για μένα σημαίνει ότι δεν μπορείς να ησυχάσεις λεπτό, είσαι πάντα σε εγρήγορση έτοιμος για την επιτυχία αλλά και την αποτυχία».

Τις έννοιες της αλήθειας, της αυθεντικότητας, της αξίας, αλλά και την παγκοσμιοποίηση, την πανδημία και την τρέχουσα γεωπολιτική κρίση εξερευνά, με καινούργια και παλαιά έργα δίπλα σε ιστορικά έργα κινεζικής τέχνης, ο Ai Weiwei.

«Για πολλούς ανθρώπους η εξέγερση είναι ένα είδος προνομιακής κατάστασης και μερικοί πιστεύουν ακόμη και ότι τους φέρνει σε θέση ανωτερότητας όταν πρόκειται να αναλάβουν δράση. Νομίζω ότι η εξέγερση είναι η ελάχιστη ψυχική κατάσταση που μπορεί να έχει ένας άνθρωπος». Με αυτά τα λόγια θέλει να εκφράζεται στο πιστό κοινό του που τον ακολουθεί ασταμάτητα όλα αυτά τα χρόνια.

Ο ίδιος πέρασε περίπου τρεις μήνες σε ένα μικροσκοπικό χώρο όταν συνελήφθη, το 2011, από τις κινεζικές αρχές. Αργότερα, κατηγορήθηκε για φοροδιαφυγή, που ερμηνεύτηκε από πολλούς ως άλλη μια τιμωρία απέναντι στον πολιτικό ακτιβισμό του. Όταν αφέθηκε ελεύθερος, το διαβατήριό του κατασχέθηκε κι εκείνος τέθηκε υπό στενή παρακολούθηση στο Πεκίνο.

«Ποτέ δεν αποφάσισα να γίνω καλλιτέχνης. Απλώς κάποιοι με έχουν αποκαλέσει καλλιτέχνη και είναι πιο εύκολο να πούμε ότι αυτό είναι τέχνη»

O ακτιβιστής καλλιτέχνης παρουσιάζει την έκθεση «Ai Weiwei: The Liberty of Doubt» (Η Ελευθερία της Αμφιβολίας) που φιλοξενείται στην γκαλερί Kettle’s Yards στο Κέιμπριτζ της Βρετανίας.

Σε μία ενιαία εγκατάσταση εκτίθενται 13 έργα του Ai Weiwei μαζί με 14 αρχαιότητες που ο Κινέζος καλλιτέχνης και ακτιβιστής είχε αποκτήσει το 2020 σε δημοπρασία στο Κέιμπριτζ. Είναι η πρώτη φορά που ο Ai Weiwei αντιπαραθέτει δικά του έργα με ιστορικά κινεζικά έργα τέχνης, κάποιες από τις αρχαιότητες είναι αυθεντικά έργα – χρονολογούνται από τη δυναστεία Northern Wei (386-534 μΧ) και τη δυναστεία Tang (618-907 μΧ), ενώ άλλα αποκαλύφθηκαν ως απομιμήσεις, κατοπινότερα αντίγραφα πρωτότυπων έργων.

«Σχεδόν τα μισά έργα είναι πλαστά και τα μισά είναι αληθινά» εξήγησε ο Ai Weiwei

«Πάνω από το 90% (των επισκεπτών στην έκθεση) δεν είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τι είναι αληθινό και τι είναι πλαστό. Ως εκ τούτου, η αμφιβολία είναι κάτι σημαντικό, ιδιαιτέρως στη σημερινή πολιτική κατάσταση. Υπάρχει μια τάση να διαγράψουμε τη δυνατότητα αμφιβολίας, κάτι το οποίο είναι πολύ επικίνδυνο για την εξέλιξή μας» λέει ο Ai Weiwei.

Ο διάσημος εικαστικός Ai Weiwei είχε βρεθεί στο πλευρό των προσφύγων στη Λέσβο

Στις 26 Δεκεμβρίου το 2015 είχε ταξιδέψει στη Λέσβο ο Wei, ο οποίος είχε φωτογραφηθεί με πρόσφυγες και εθελοντές. Στη Μόρια της Λέσβου, κοντά τους πρόσφυγες που ζουν εκεί, ο καλλιτέχνης μαζί με τους εθελοντές είχε παραχωρήσει εθελοντικά την πολύτιμη βοήθεια του. Τα σχόλιά του στο Instagram είναι λακωνικά, συχνά όμως αναφέρεται με θαυμασμό στη γενναιότητα και την πίστη αυτών των ανθρώπων.

Ο Wei είχε αποφάσισει να περάσει τα Χριστούγεννα του μαζί με τον γιο του βοηθώντας τους πρόσφυγες της Συρίας στην Λέσβο. Ο Wei είχε προσγειώθει παραμονές Χριστουγέννων στην Αθήνα. Έμεινε στο ξενοδοχείο New μαζί με τον γιο του, φωτογραφίζοντας τον στα αρχιτεκτονικά ιδιόμορφα δωμάτια.

Vespa GTS: Το ξεκίνημα μιας περιπέτειας με καινοτομία και στυλ

Γράψτε το σχόλιο σας

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Πηγή: Pagenews.gr