Ανακοινώνονται αλλαγές σοκ στον τουρισμό

0
84

Ένα αλλιώτικο καλοκαίρι περιμένει ταξιδιώτες και επιχειρηματίες του κλάδου αποτέλεσμα της πανδημίας του κορωνοϊού που έχει αλλάξει τη ζωή εκατομμυρίων τόσο γρήγορα όσο και βίαια. Ανθρώπινες ζωές χάνονται και άλλοτε ισχυρές οικονομίες κλυδωνίζονται. Στην Ελλάδα το επόμενο στοίχημα της κυβέρνησης είναι πως θα κρατήσει την βιομηχανία του τουρισμού με τις όλο και λιγότερες απώλειες.

Ήδη τα δημοσιεύματα από τον Τύπο του εξωτερικού είναι διθυραμβικά για την Ελλάδα η οποία έδειξε ψυχραιμία, αποφασιστικότητα και εγρήγορση απέναντι στην επέλαση του κορωνοϊού και πλέον θεωρείται από τις πιο ασφαλείς χώρες για τις φετινές καλοκαιρινές διακοπές. Πριν από λίγες ημέρες ο υπουργός Τουρισμού  κ. Χάρης Θεοχάρης απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΙΝΑΛ κ. Φραγγίδη παρουσίασε το σχέδιο για τη στήριξη και τη επανεκκίνηση του ελληνικού τουρισμού το οποίο βασίζεται σε πέντε άξονες.

«Το σχέδιο αυτό έχει έχει αρχή, μέση και τέλος. Έχει όραμα, είναι ένα σχέδιο το οποίο θα μας επιτρέψει να κάνουμε αυτήν την κρίση τη μεγαλύτερη ευκαιρία του ελληνικού τουρισμού. Γιατί θέλουμε να είμαστε οι πρώτοι στην Ευρώπη που θα ανακάμψουν, οι πρώτοι που θα εμπνεύσουν εμπιστοσύνη σε όσους επιλέξουν να έρθουν στη χώρα μας, οι πρώτοι που θα αξιοποιήσουν το προσωρινό κενό χάριν της ποιοτικής αναβάθμισης του τουριστικού προϊόντος ώστε να μπορέσουμε να ξανασυστηθούμε και μέσα από τον τουρισμό ως χώρα. Η χώρα μας με αυτό το σχέδιο θα είναι έτοιμη να αξιοποιήσει και την τελευταία ευκαιρία να υπάρξει τουρισμός σε παγκόσμιο και ιδιαίτερα σε ευρωπαϊκό επίπεδο», είπε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Τουρισμού.

Κατά την πρώτη τοποθέτησή του ο υπουργός τόνισε ότι από την πρώτη στιγμή που ξέσπασε η πανδημία, υπήρχε ενημέρωση, συνεργασία, δράση για την προσαρμογή της αγοράς και για τη στήριξή της σε αυτήν την πρωτόγνωρη κρίση. Τέθηκε σε λειτουργία τετραψήφιος αριθμός που απαντάει στις ερωτήσεις του Έλληνα ξενοδόχου, του Έλληνα επιχειρηματία, του Έλληνα εργαζόμενου και οποιουδήποτε έχει μια απορία που έχει σχέση με τον τουρισμό.

Μετά από έναν μαραθώνιο συνεργασίας με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, έμειναν ξενοδοχεία ανοιχτά για να καλύψουν κοινωνικές ανάγκες αλλά και για να μπορέσουν οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στους μαθητές.

Με μέτρα στήριξης προς όλους τους εργαζομένους, όπως οι ξεναγοί, οι εποχικοί, οι μόνιμοι υπάλληλοι, οι επιχειρηματίες -ιδιαίτερα στις μικρές επιχειρήσεις μέχρι και 20 άτομα- αλλά με ενίσχυση της ρευστότητας μέσω των φορολογικών και άλλων διευκολύνσεων, η κυβέρνηση στάθηκε αρωγός σε εργαζόμενους και επιχειρήσεις. Με το «Greece From Home», μια παγκόσμιας εμβέλειας κίνηση, με παγκόσμια αναγνώριση και μιμητές σε άλλες χώρες η Ελλάδα προβλήθηκε σε όλον τον κόσμο.

Ο κ. Θεοχάρης αναφέρθηκε και στις διεθνείς πρωτοβουλίες που ανέλαβε το Υπουργείο. Στην συμβολή στην αλλαγή στάσης της Κομισιόν, στη θεσμοθέτηση του voucher, ώστε να στηριχθούν οι Έλληνες επιχειρηματίες αφού δεν υπάρχει η δυνατότητα ρευστότητας για να γυρίσουν στο εξωτερικό όλες αυτές οι προκαταβολές που έχουν ήδη δοθεί, στο χτίσιμο συμμαχιών μέσω την συνυπογραφής κειμένων με άλλες χώρες. « Συμμαχίες που θα είναι πολύτιμες την επόμενη ημέρα για να μπορέσουμε να αναπτύξουμε και να ανοίξουμε τα σύνορα όπως πρέπει να γίνει», όπως χαρακτηριστικά είπε.

Αναφέρθηκε επίσης στον ενεργό ρόλο της Ελλάδας στον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού του ΟΗΕ και στην Ομάδα Διαχείρισης Κρίσης, στην οποία ως Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, εργάζονται για την ανάληψη δράσεων για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων του κορονοϊού στον Τουρισμού.

Κατά τη δευτερολογία του ο κ. Θεοχάρης παρουσίασε τους 5 άξονες για την επόμενη μέρα του Τουρισμού.

  • Υγειονομικός άξονας. Ο Υπουργός ανακοίνωσε προετοιμάζονται πρωτόκολλα για τα ξενοδοχεία, τις μαρίνες, τα αεροπλάνα, το yachting κτλ. Στις 8 Μαΐου οι ομάδες εργασίας του Υπουργείου Τουρισμού που επεξεργάζονται τα πρωτόκολλα σε συνεργασία με τον ΕΟΔΥ θα θα είναι έτοιμες να ανακοινώσουν τα πρωτόκολλα, που θα τεθούν σε διαβούλευση με τους κοινωνικού εταίρους.
  •  Οικονομικός άξονας. Προετοιμάζονται κοστολογημένες προτάσεις σε συνεργασία με τα Υπουργεία Οικονομικών, Ανάπτυξης και Εργασίας.
  •  Διπλωματικός άξονας. «Ο ελληνικός τουρισμός θα είναι έτοιμος να υποδεχτεί τουρίστες. Αν όμως η γερμανική κυβέρνηση, η ρωσική, η ισραηλινή, η κυβέρνηση των ΗΠΑ βάζουν σε καραντίνα όσους επιστρέφουν από τη χώρα μας, τότε δε θα έρθει κανένας τουρίστας. Κανείς δε θα έρθει για λίγες μέρες για να κάτσει μετά για δύο εβδομάδες στο σπίτι του. Χρειάζονται διπλωματικές κινήσεις. Ήδη Ομάδες Εργασίας δουλεύουν με συγκεκριμένες χώρες για να μπορέσουμε να ανοίξουμε τα σύνορά μας το συντομότερο δυνατόν», υπογράμμισε ο Υπουργός.
  •  Προβολή της χώρας. Τις επόμενες εβδομάδες θα είναι έτοιμη μια νέα καμπάνια, η οποία για πρώτη φορά θα μπορέσει να είναι μια εθνική καμπάνια, μακριά από παραφωνίες, από ερασιτεχνισμούς.
  •  Πέμπτος άξονας. Επαφές με τους tour operators και με τα διεθνή μέσα. Όπως ανέφερε ο κ. Θεοχάρης, ο CEO της TUI μιλώντας στο Dier Spiegel δήλωσε ότι «εμείς θέλουμε να δουλέψουμε με χώρες, οι οποίες κάνουν κάτι για να ξαναφέρουν τουρίστες πίσω και για να ενεργοποιήσουν τον τουρισμό, όπως η Ελλάδα, η Πορτογαλία, η Κύπρος».

«Η χώρα μας με αυτό το σχέδιο θα είναι έτοιμη να αξιοποιήσει και την τελευταία ευκαιρία να υπάρξει τουρισμός σε παγκόσμιο και ιδιαίτερα σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Χωρίς μπρος-πίσω, χωρίς πισωγυρίσματα, χωρίς αμφιταλαντεύσεις. Φυσικά θα περιμένουμε να μας δοθεί το πράσινο φως από τους ειδικούς και θα δώσουμε τη σκυτάλη στους υγειονομικούς. Γιατί η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας βάζει μπροστά τον άνθρωπο, τις αξίες και τηρεί αυτά που έχει πει από την αρχή. Πρώτα, η υγεία και μετά όλα τα υπόλοιπα», κατέληξε ο Υπουργός Τουρισμού.

Τώρα το υπουργείο Τουρισμού σε συνεργασία με τον ΕΟΔΥ ολοκλήρωσε και την επεξεργασία ασφαλούς λειτουργίας των ξενοδοχείων εν μέσω πανδημίας και σύμφωνα με την εφημερίδα Ελεύθερος Τύπος θα θέσει σε διαβούλευση προς τους φορείς το σχετικό Πρωτόκολλο.

Κάθε μονάδα θα αναπτύσσει σχέδιο δράσης, επιμέρους πρωτόκολλα για κάθε τμήμα του καταλύματος και ειδικότερα για την περίπτωση εμφάνισης κρίσης (διαχείριση πιθανού κρούσματος). Επίσης, ορίζεται υγειονομικός υπεύθυνος για κάθε κατάλυμα και υπεύθυνος για κάθε επιμέρους τμήμα αυτού (π.χ. F&B, Housekeeping).

Τι θα ισχύει για τον τουρισμό

Κάθε ξενοδοχείο θα έχει συνεργασία με ιατρό με πολύ καλή πληροφόρηση/εκπαίδευση από τον ΕΟΔΥ για τον Covid 19 ειδικά στη χρήση φορητών PCR tests και δυνατότητα εφαρμογής τηλεϊατρικής για την κλινική εξέταση των στενών επαφών του ύποπτου ή επιβεβαιωμένου κρούσματος. Επίσης, αποτυπώνεται ενδεχόμενη πιστοποίηση του τουριστικού καταλύματος από διαπιστευμένους φορείς πιστοποίησης.

Στην Υπηρεσία Υποδοχής στις μονάδες θα υπάρχουν μεταξύ άλλων:

  • Ειδικός εξοπλισμός (medical kit) για την περίπτωση εμφάνισης περιστατικού, όπως γάντια και μάσκες μιας χρήσης, αντιμικροβιακά καθαριστικά μαντιλάκια, ποδιά, μακρυμάνικη ρόμπα.
  • Επίσης, παρακολούθηση πελατών με διακριτικό τρόπο για έγκαιρη διάγνωση περιστατικού.
  • Χρήση plexiglass στην υποδοχή (τοποθέτηση πολυκαρβονικού υλικού) για την περίπτωση των τουριστικών καταλυμάτων 60 κλινών και άνω.
  • Διεύρυνση διάρκειας check-out και check-in μεταξύ των διαμονών.
  • Εξέταση δυνατότητας check-in σε υπαίθριο χώρο.
  • Απαγόρευση εισόδου στο κατάλυμα σε μη διαμένοντες.
  • Υπηρεσίες ορόφου (καθαριότητα, απολύμανση, housekeeping), δωματίων και κοινόχρηστων χώρων
  • Ενίσχυση υπηρεσιών υγιεινής σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους και ειδικότερα σε αντικείμενα «υψηλού κινδύνου» (π.χ. πόμολα, κομβία ανελκυστήρων).
  • Σύσταση για χρήση ανελκυστήρων από συγκεκριμένο αριθμό ατόμων ανάλογα με το μέγεθος του θαλάμου.
  • Ειδικές συστάσεις για καθαρισμό στην περίπτωση εμφάνισης κρούσματος
  • Μη συχνός καθαρισμός δωματίου κατά τη διάρκεια της διαμονής (αποφυγή επαφής εργαζομένων καθαριότητας με πιθανό κρούσμα και περαιτέρω μετάδοση).
  • Κατάργηση της καθημερινής αλλαγής ιματισμού και πετσετών, της βραδινής ετοιμασίας, παρά μόνο κατόπιν αιτήματος του πελάτη.
  • Απομάκρυνση διακοσμητικών αντικειμένων (μαξιλαριών, κλινοσκεπασμάτων).
  • Απομάκρυνση κοινόχρηστων αντικειμένων πολλαπλής χρήσης, όπως μενού, περιοδικά κ.λπ.
  • Απομάκρυνση συσκευών καφέ, βραστήρων, συσκευασιών καφέ, τσαγιού και όλων των προϊόντων μίνι μπαρ.
  • Τοποθέτηση καλύμματος μιας χρήσης στα χειριστήρια της τηλεόρασης και του κλιματιστικού.
  • Οι υφασμάτινες επιφάνειες (π.χ. ταπετσαρίες επίπλων) πρέπει να καθαρίζονται με συσκευή ατμού (θερμοκρασία >70° C).
  • Ανοιγμα θυρών και παραθύρων για φυσικό αερισμό του χώρου καθημερινά.
  • Σήμανση για το πότε και το πώς καθαρίστηκε το δωμάτιο.
  • Τοποθέτηση ατομικών αντισηπτικών υγρών σε κάθε δωμάτιο ή συσκευής αντισηψίας.
  • Υπηρεσίες εστίασης (τραπεζαρίες/χώροι κοινού)
  • Σε αυτά περιλαμβάνονται τα εστιατόρια à la carte, τα εστιατόρια με μπουφέ/αίθουσες πρωινού, τα μπαρ σε ανοιχτούς και κλειστούς χώρους.

Εστίαση: Λειτουργία εστιατορίου, μπαρ κ.λπ. σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.

  • Συστηματική τήρηση κανόνων υγιεινής από το προσωπικό.
  • Απολύμανση χεριών στην είσοδο και έξοδο από τον κάθε χώρο (dispenser).
  • Πλύσιμο χειροπετσετών, τραπεζομάντιλων και συνόλου μαχαιροπίρουνων ακόμα και αυτών που δεν χρησιμοποιήθηκαν, εναλλακτικά χρήση συσκευασμένων μαχαιροπίρουνων και τραπεζομάντιλων μιας χρήσης, συσκευασμένων τροφίμων σε ατομικές μερίδες, όπου είναι εφικτό.
  • Διάταξη τραπεζιών στον χώρο για συγκεκριμένο αριθμό ατόμων/τετραγωνικό – εξαιρουμένων των οικογενειών. Απόσταση μεγαλύτερη από 1,5 μ. «πλάτη με πλάτη» των καρεκλών. Οι πελάτες να κάθονται αντικριστά σε απόσταση 1,5 μ.
  • Διεύρυνση χρονικού διαστήματος που είναι ανοιχτά τα εστιατόρια για την εκ περιτροπής προσέλευση των επισκεπτών.
  • Έμφαση και προτροπή για room service χωρίς επιπλέον χρέωση.
  • Το προσωπικό του room service πρέπει να τηρεί αποστάσεις και να χρησιμοποιεί μέσα ατομικής προστασίας.
  • Κατά την κατανάλωση ποτών στα μπαρ παρέχονται μόνο συσκευασμένα ατομικά συνοδευτικά.
  • Δεν συνιστάται η λειτουργία μπουφέ και συνιστάται η λειτουργία σερβιριζόμενων γευμάτων.
  • Υπηρεσίες SPA εγκαταστάσεων
  • Σε αυτά περιλαμβάνονται ατομικές περιποιήσεις μασάζ, περιποίηση μαλλιών και άκρων, κομμωτήριο και κοινόχρηστες εγκαταστάσεις, γυμναστήριο, σάουνα, χαμάμ, υδρομασάζ.

  • Τοποθέτηση αντισηπτικών διαλυμάτων για την ξηρή αντισηψία των χεριών σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους (π.χ. reception spa, κομμωτηρίου, κοινόχρηστα WC).
  • Τοποθέτηση plexiglass στην υποδοχή του spa και του κομμωτηρίου.
  • Χρήση προστατευτικού εξοπλισμού (απλή χειρουργική μάσκα και γάντια).
  • Αποφυγή συνωστισμού στις κοινόχρηστες εγκαταστάσεις.
  • Οδηγίες προς τους ενοίκους για την αποφυγή χρήσης των κοινόχρηστων εγκαταστάσεων σε περίπτωση που αισθάνονται άρρωστοι.
  • Στις πισίνες συνιστάται, μεταξύ άλλων, ο διαχωρισμός λουομένων μέσω ενός ωρολογίου προγράμματος ή, εφόσον είναι δυνατόν, μέσω ξεχωριστών εγκαταστάσεων για την κολύμβηση και την εξυπηρέτηση ευπαθών ομάδων. Στην περίπτωση ξεχωριστών εγκαταστάσεων, οι εγκαταστάσεις που εξυπηρετούν τις ευπαθείς ομάδες θα πρέπει να έχουν συγκεκριμένο προσωπικό, το οποίο θα εξυπηρετεί αποκλειστικά αυτές τις εγκαταστάσεις.

Οι σερβιτόροι (καθώς και λοιπό προσωπικό που έρχεται σε επαφή με τους επισκέπτες) στην περιοχή με τους ευπαθείς επισκέπτες θα πρέπει να φορούν μάσκες και να εφαρμόζουν την υγιεινή των χεριών μετά την εξυπηρέτηση κάθε πελάτη. Θα πρέπει να υπάρχουν ξεχωριστές τουαλέτες και καταιονητήρες (ντους) για τις ευπαθείς ομάδες και για τους υπόλοιπους επισκέπτες.

Χώροι εκδηλώσεων εντός καταλυμάτων (συνεδριακές αίθουσες, χώροι δεξιώσεων κ.ο.κ.)

  • Μείωση χωρητικότητας στο ήμισυ.
  •  Χρήση προστατευτικού εξοπλισμού από το προσωπικό.
  •  Αυξημένη καθαριότητα και απολύμανση του χώρου έπειτα από κάθε event.
  •  Απολύμανση χεριών στην είσοδο και την έξοδο από τον χώρο.

Κοινόχρηστοι χώροι (ανοιχτοί και κλειστοί)

Στους κοινόχρηστους χώρους περιλαμβάνονται lobbies, καθιστικά, υπαίθρια καθιστικά (συμπεριλαμβανόμενων των decks γύρω από τις κολυμβητικές δεξαμενές): Λειτουργία των χώρων αυτών σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.

  • Σήμανση για υπενθύμιση στους πελάτες να τηρούν αποστάσεις – εφαρμογή μέτρων, όπως ταινίες στο δάπεδο, κώνοι ή άλλα μέσα για την τήρηση των αποστάσεων.
  • Σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους τοποθέτηση αντισηπτικών διαλυμάτων για την ξηρή αντισηψία των χεριών.
  • Μετακίνηση επίπλων για αποφυγή συνωστισμού στους κοινόχρηστους χώρους (4 άτομα/10 τ.μ.). •
  • Ενδεχομένως self-service parking, αντί για υπηρεσία valet. Αν παραμείνει η υπηρεσία valet parking, προστατευτικός εξοπλισμός για τον valet (απλή χειρουργική μάσκα και γάντια).
  • Εξέταση αναστολής λειτουργίας των business centers, εναλλακτικά συστήνεται η διάθεση πρόσβασης σε Wi-Fi και σε υπηρεσίες εκτύπωσης ή άλλων υπηρεσιών business centers μέσω σύνδεσης από προσωπική συσκευή του πελάτη.
  • Να περιορίζεται ο συνωστισμός στα αποχωρητήρια.
  • Στα αποχωρητήρια, να συνιστάται με ενημερωτική σήμανση στους χρήστες να εκκενώνουν τις λεκάνες των κοινόχρηστων αποχωρητηρίων με κλειστό το καπάκι. Με τον τρόπο αυτόν επιδιώκεται ο περιορισμός της μετάδοσης μέσω του αερολύματος από την τουαλέτα κατά τη στιγμή της εκκένωσης. Στο τιμόνι πατάμε… φρένο στον κορονοϊό

Τουριστικά Λεωφορεία (ΤΕΟΜ/ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ) Οι οδηγίες αναλυτικά: Τοποθέτηση πολυκαρβονικού υλικού (plexiglass) για τον οδηγό.

  • Χρήση προστατευτικού εξοπλισμού (απλή χειρουργική μάσκα, γάντια) για τον οδηγό. Αντισηπτικό κατά την είσοδο.
  • Επίσης, να εισέρχονται από μπροστά και να εξέρχονται από πίσω για να μη διασταυρώνονται μεταξύ τους οι επιβάτες.
  • Μείωση της χωρητικότητας στο ήμισυ.
  • Πολύ καλός καθαρισμός και απολύμανση έπειτα από κάθε μεταφορά.
  • Χρήση μάσκας για όλους τους επιβαίνοντες σε μεταφορικά μέσα. RENT A CAR/MOTO
  • Πολύ καλός καθαρισμός και απολύμανση έπειτα από κάθε μεταφορά. Ειδικότερα, σύμφωνα με τη με αρ. Δ1α/ΦΠ.οικ.27815 Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ Β’1647/03.05.2020) για τα μέτρα προστασίας σε επιβατηγά ιδιωτικής χρήσης οχήματα: Οχήματα μέχρι 7 θέσεων, μεταφορά δύο επιβατών, πλέον του οδηγού.
  • Οχήματα 8 ή 9 θέσεων, μεταφορά 3 επιβατών, πλέον του οδηγού.
  • Επιτρέπεται η κατ’ εξαίρεση υπέρβαση του ορίου επιβατών, εφόσον στο όχημα επιβαίνουν αποκλειστικά γονείς με τα ανήλικα τέκνα τους.
  • Για την υπηρεσία ΕΙΧ με οδηγό: Οχήματα μέχρι 5 θέσεων, μεταφορά ενός επιβάτη πλέον του οδηγού. Κατ’ εξαίρεση επιτρέπεται η μεταφορά δεύτερου επιβάτη, εφόσον αυτός είναι συνοδός ατόμου που χρήζει βοηθείας.
  • Οχήματα 6 ή 7 θέσεων, μεταφορά 2 επιβατών, πλέον του οδηγού.
  • Οχήματα 8 ή 9 θέσεων, μεταφορά 3 επιβατών, πλέον του οδηγού.
  • Επιτρέπεται η κατ’ εξαίρεση υπέρβαση του ορίου επιβατών, εφόσον στο όχημα επιβαίνουν, πέραν του οδηγού, μόνο γονείς με τα ανήλικα τέκνα τους.

Πηγή: Pagenews.gr