Χριστούγεννα 2020: Πιεσμένοι οικονομικά οι Έλληνες φέτος – Πόσα θα ξοδέψουν για αγορές

0
12

Έρευνα από τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος η οποία υλοποιήθηκε με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, καθιστά σαφές πως το ελληνικό καταναλωτικό κοινό τα φετινά Χριστούγεννα είναι πιεσμένο οικονομικά.

Σύμφωνα με ό,τι έδειξε έρευνα, η συντριπτική πλειοψηφία του κοινού, ποσοστό 73%, θεωρεί ότι η αξία των αγορών της τα φετινά Χριστούγεννα είναι μειωμένη, ενώ μόλις ένα 5% εκτιμά ότι είναι αυξημένη. Το μεγαλύτερο ποσοστό 39% θεωρεί ότι η μείωση αυτή είναι πάνω από το μισό της δαπάνης του προηγούμενου έτους, άνω του 50%.

Μεσοσταθμικά, η εκτίμηση των καταναλωτών μεταφράζεται σε μια εκτιμώμενη μείωση της τάξης του 34%, δηλαδή ότι φέτος θα χαθεί πάνω από το 1/3 του περυσινού «τζίρου». Όσο αφορά στο ύψος της εκτιμώμενης δαπάνης για αγορές την περίοδο των Χριστουγέννων, αυτή μεσοσταθμικά εκτιμάται σε μόλις 128 ευρώ κατά κεφαλήν, αντικατοπτρίζοντας και την προαναφερθείσα μείωση.

Επιπλέον, το 14% εκτιμά ότι δεν θα δαπανήσει τίποτα, το 19% μέχρι 50 ευρώ, το 22% έως 100 ευρώ, το 25% από 101 έως 200 ευρώ, το 15% από 200 έως 500 ευρώ και το 5% πάνω από 500 ευρώ. Πρακτικά η πλειοψηφία του κοινού (55%) θα δαπανήσει λιγότερο από 100 ευρώ τα φετινά Χριστούγεννα για αγορές.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 21%, δηλαδή ένας στους 5 καταναλωτές, είχε ήδη ολοκληρώσει τις αγορές του για τα Χριστούγεννα, ένα ποσοστό 42% αναμενόταν να κάνει τις αγορές λίγο πριν τις γιορτές, ενώ το 37% την εβδομάδα των Χριστουγέννων.

Όπως προτάσσει ο ΣΕΛΠΕ, τα παραπάνω ευρήματα σχετίζονται και με τις εξελίξεις σε σχέση με την πανδημία και κυρίως την αναζήτηση της υγειονομικής ασφάλειας και την οικονομική επίδρασή της. Συγκεκριμένα, το ποσοστό των καταναλωτών που αγοράζουν προϊόντα με βασικό κριτήριο την υγιεινή και την ασφάλεια αυξήθηκε από 10% σε 16% ενώ μειώθηκαν τα κριτήρια της χρηματικής δαπάνης από 49% σε 43% και της ποιότητας από 23% σε 21%.

Τέλος, σε σχέση με την πολυσυζητημένη εφαρμογή του μέτρου του click away, φαίνεται ότι, τουλάχιστον πριν την εφαρμογή του μέτρου, μόνο 1 στους 4 καταναλωτές εκδήλωνε πρόθεση να το αξιοποιήσει, με ποσοστό 28% να δηλώνει ότι είναι πολύ πιθανό να επιλέξει για τις επόμενες αγορές την υπηρεσία παραλαβής από το κατάστημα σε σχέση με την παράδοση στο σπίτι. Το 26% δηλώνει λίγο πιθανό, ενώ το 46% δηλώνει καθόλου πιθανό.

Γράψτε το σχόλιο σας

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Πηγή: Pagenews.gr