Φρίντα Κάλο: Έμπορος τέχνης λέει ότι βρήκε χαμένο έργο της Μεξικανού ζωγράφου

0
41

Σαν σήμερα 6 Ιουλίου του 1907 γεννιέται στο Μεξικό ένα κορίτσι που έμελλε να γίνει η πιο διάσημη γυναίκα ζωγράφος στον κόσμο. Πρόκειται φυσικά για τη σουρεαλίστρια ζωγράφο Φρίντα Κάλο που με τη δύναμη της τέχνης της και τη συναρπαστική ζωή της εμπνέει εκατομμύρια ανθρώπους σε όλον τον χρόνο.

Μια είδηση για ένα χαμένο έργο της εδώ και δεκαετίας που βρέθηκε από έναν έμπορο τέχνης κάνει το γύρο του διαδικτύου αν και υπάρχουν αμφιβολίες για την γνησιότητα του πίνακα. Πρόκειται για μια αυτοπροσωπογραφία της Κάλο που διαπραγματεύεται τον πόνο της μετά τον χωρισμό της από τον σύντροφό της, επίσης καλλιτέχνη γνωστό για τις τοιχογραφίες μεγάλης κλίμακας, Ντιέγκο Ριβέρα.

Η ελαιογραφία La Mesa Herida (Το Πληγωμένο Τραπέζι) εκτέθηκε για πρώτη φορά το 1940, χάθηκε το 1955 μετά από μία έκθεση στην Βαρσοβία και στη συνέχεια έγινε αντικείμενο διεθνούς αναζήτηση.

Ωστόσο, σύμφωνα με το ΑΠΕ οι μελετητές έχουν απορρίψει τον ισχυρισμό ότι βρέθηκε το αυθεντικό «ιερό δισκοπότηρο» όπως θεωρείται για τους συλλέκτες και τους ερευνητές έργων τέχνης. Η ιστορικός λατινοαμερικανικής τέχνης Χέλγκα Πρίγκνιτζ – Πόντα επισήμανε ότι υπάρχουν «σαφείς διαφορές» μεταξύ του έργου που πρόκειται να πωληθεί και των φωτογραφιών του πρωτότυπου,  προσθέτοντας ότι υπάρχουν ομοιότητες μεταξύ του πίνακα και προηγούμενων, ανακριβών αντιγράφων.

Η Σουζάνα Πλιέγκο, επίσης ιστορικός τέχνης που έχει εργαστεί για χρόνια στο αρχείο της Φρίντα Κάλο, συμφωνεί ότι ο πίνακας ζωγραφικής είναι πιθανότατα πλαστός. Ο Λόπεζ από την πλευρά του δηλώνει ότι «ο χρόνος θα μας δώσει την αλήθεια», αρκεί, όποιος έχει τη δυνατότητα να πληρώσει το ποσό των 40 εκατομμυρίων ευρώ, να αγοράσει το έργο και μετά «μπορεί να ξοδέψει όσο χρόνο θέλει με τους ειδικούς του να αναλύουν το έργο».

Όπως και να έχει το άκουσμα του ονόματος της Φρίντα Κάλο είναι αρκετό για να τραβήξει το ενδιαφέρον πολλών. Γιατί εκτός από ζωγράφος η Φρίντα είναι για πολλούς ένα φαινόμενο της εποχής. Η Φρινταμάνια.

Η «Φρινταμάνια»

Ο ιστορικός τέχνης Γιώργος Μυλωνάς μίλησε στο LIFO.gr για τη σημασία του έργου της Φρίντα Κάλο, σήμερα αλλά και τις αιτίες που οδήγησαν στην περίφημη «Φρινταμάνια» των τελευταίων δεκαετιών

«Η Φρίντα Κάλο δεν αντιμετωπίζεται ως ζωγράφος ούτε από το κοινό, ούτε από τους κριτικούς. Οι φεμινίστριες την έχουν λάβαρό τους, διότι είναι η μοναδική γυναίκα μέσα στον ωκεανό των ανδρών ζωγράφων. Οι ομοφυλόφιλοι τη θαυμάζουν, διότι είναι πρόσωπο του περιθωρίου που κατόρθωσε και ξεπέρασε όλα τα εμπόδια, σε πείσμα του κατεστημένου. Οι κομμουνιστές τη λατρεύουν, διότι υπήρξε δική τους. Και ας προσθέσουμε εδώ το κύμα των διανοουμένων και δημοσιογράφων που αναζητούσαν (πριν από δυο-τρεις δεκαετίες) με μια κάποια αγωνία «την αυθεντική έκφραση της λαϊκής δημιουργίας». Αυτά τα ρεύματα οδήγησαν στην περιβόητη «Φρινταμάνια». Προέκυψε όχι απλώς μια βαθιά εκτίμηση του έργου της Φρίντα Κάλο, αλλά η χαρακτηριστική μορφή της σε ποτήρια, κούπες, πιάτα, σελιδοδείκτες, ρολόγια, ταπετσαρίες τοίχου, καθρέπτες τσέπης, κουτιά φωτογραφιών και ζαχαρωτών, τσάντες κ.λπ. »

Γράψτε το σχόλιο σας

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Πηγή: Pagenews.gr