Ηλεκτρικά πατίνια: Τι ορίζει ο ΚΟΚ και τι συνιστά η Τροχαία

0
65

Στο θέμα των τροχαίων ατυχημάτων αναφέρθηκε μιλώντας στην ΕΡΤ ο Δημήτρης Παπαγεωργίου, υποδιευθυντής Συντονισμού Τροχαίας Αττικής

Στο θέμα των τροχαίων ατυχημάτων αναφέρθηκε μιλώντας στην ΕΡΤ ο Δημήτρης Παπαγεωργίου, υποδιευθυντής Συντονισμού Τροχαίας Αττικής και επισήμανε μεταξύ άλλων πώς πρέπει να κινούνται στους δρόμους και τα πεζοδρόμια οι χρήστες ηλεκτρικών πατινιών. «Δεν πρέπει να κινούνται σε αυτοκινητόδρομους που έχουν ελάχιστο όριο ταχύτητας τα 50 χλμ» σχολίασε μεταξύ άλλων αναφέροντας τι ορίζει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.

Όπως επισήμανε, «είναι καθημερινό φαινόμενο πλέον τα ατυχήματα στην άσφαλτο τόσο με ηλεκτρικά πατίνια όσο και με μηχανές και αυτοκίνητα». Σύμφωνα με τον υπεύθυνο της Τροχαίας τα ηλεκτρικά πατίνια διακρίνονται σε δύο κατηγορίες:

-Τα μικρά σκούτερ, με ταχύτητα μέχρι 6 χλμ/ώρα, τα οποία πρέπει να κινούνται στα πεζοδρόμια και όχι στο οδόστρωμα και να οδηγούνται από άτομα πάνω από 12 ετών.

-Τα μεγαλύτερα πατίνια, με ταχύτητα από 6 μέχρι 25 χλμ., τα οποία θεωρούνται ποδήλατα, και κινούνται στο οδόστρωμα ακολουθώντας τους κανόνες του ΚΟΚ.

«Θα πρέπει να φοράνε κράνος, θα πρέπει να μη μιλάνε στο κινητό τηλέφωνο, θα πρέπει να είναι ένας πάνω στο σκούτερ όχι δύο άτομα στο σκούτερ (πατίνι) και να τηρούν τη διάταξη του Κώδικα Οδικής κυκλοφορίας» δήλωσε.

Σημείωσε ακόμη πως η Τροχαία κόβει κλήσεις ακόμα και σε ανήλικους που χρησιμοποιούν τα ηλεκτρικά πατίνια. «Το πλαίσιο υπάρχει και στην Ελλάδα και είναι καθορισμένο. Δεν μπορεί να έχεις ένα μικρό σκούτερ και να βγαίνεις στο οδόστρωμα, αλλά ούτε και να έχεις ένα κανονικό πατίνι και να κινείσαι σαν να είναι μηχανάκι. Θα πρέπει να κινείσαι σαν ποδήλατο» είπε προσθέτοντας ότι τα ηλεκτρικά πατίνια δεν πρέπει να κινούνται σε αυτοκινητόδρομους που έχουν ελάχιστο όριο ταχύτητας τα 50 χλμ».

«Είναι ένα μέσο το οποίο είναι οικονομικό, είναι ευέλικτο, αλλά αυτό πρέπει να ληφθεί υπόψη από όλους τους χρήστες του οδικού περιβάλλοντος. Πρέπει όλοι μας να αντιληφθούμε σαν οδηγοί ότι υπάρχουν και τα πατίνια στο οδικό περιβάλλον αλλά και από την άλλη, οι οδηγοί των σκούτερ θα πρέπει να αντιληφθούν που κινούνται» επεσήμανε ακόμα.

Πηγή: Pagenews.gr