Είναι ζήτημα Δημοκρατίας

0
76

Το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας είναι ενδεικτικό της αντίληψης της κυβέρνησης για την λειτουργία της Δημοκρατίας. Εν μέσω επιδημίας και ενώ τα γυμνάσια, λύκεια και πανεπιστήμια είναι κλειστά, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας φέρνει ένα νομοσχέδιο που όπως ήδη έχει λεχθεί περιλαμβάνει σαρωτικές αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Το νομοσχέδιο παρουσιάστηκε σε μία τηλε-συνέντευξη Τύπου στους αρμόδιους συντάκτες δίχως καμία διαβούλευση με τους παράγοντες της εκπαίδευσης, με τους συλλόγους των δασκάλων και των καθηγητών. Η μεθόδευση αυτή προκάλεσε την αγανάκτηση ακόμη και της συνδικαλιστικής παράταξης της ΝΔ η οποία και καταφέρθηκε με σκληρή ανακοίνωση κατά της αρμόδιας υπουργού.

Το βασικό ερώτημα είναι το εξής:

Είναι τόσο επείγουσες οι ανάγκες που καλύπτουν οι ρυθμίσεις του νομοσχεδίου ώστε δεν μπορεί η κατάθεσή του να καθυστερήσει για δύο εβδομάδες μέχρι να αρχίσει να επανέρχεται η κανονικότητα στην εκπαιδευτική ζωή; Έστω για να τηρηθούν τα προσχήματα. Για να οργανωθεί ένας στοιχειώδης διάλογος μεταξύ των ενδιαφερομένων ώστε να εκφράσουν τις θέσεις τους και τις διαφωνίες τους ή ακόμη και να οργανώσουν τις εκφράσεις διαμαρτυρίας τους. Είναι αυτά στοιχεία της δημοκρατικής διαδικασίας, η οποία οφείλει να πλαισιώνει τις αλλαγές και τις μεταρρυθμίσεις, ιδίως τις μείζονες όπως φιλοδοξεί να αποτελέσει το εν λόγω νομοσχέδιο. Ακόμη περισσότερο όταν αφορούν τον ευαίσθητο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης.

Η κυβέρνηση δίνει την εντύπωση ότι εκμεταλλεύεται την συγκυρία του φόβου και των απαγορεύσεων και κάνει κατάχρηση της εμπιστοσύνης των πολιτών, για να περάσει ένα νομοσχέδιο που προκαλεί αντιδράσεις σε όλους τους ενδιαφερόμενους, μαθητές, καθηγητές, φοιτητές. Και αυτό παρότι η αξιωματική αντιπολίτευση έχει εκφράσει την έντονη διαφωνία της τόσο για το περιεχόμενο του νομοσχεδίου όσο και για την πολιτική μεθόδευση της θέσπισής του.

Φυσικά η απόφαση να κατατεθεί τώρα το νομοσχέδιο και όχι μετά από δύο εβδομάδες και να ψηφιστεί από την Βουλή με συνοπτικές διαδικασίες και ενώ δεν έχει προηγηθεί δημόσια διαβούλευση, δεν είναι της αρμόδιας υπουργού, είναι κεντρική απόφαση του Μεγάρου Μαξίμου. Όπως άλλωστε του Μεγάρου Μαξίμου ήταν και η απόφαση να μην δοθούν στους νέους επιστήμονες τα 800 ευρώ όπως στους άλλους επαγγελματίες αλλά να πάρουν 600 ευρώ μέσω της ταπεινωτικής διαδικασίας των ΚΕΚ. Ευνοημένοι βέβαια θα έβγαιναν οι ιδιοκτήτες που θα έπαιρναν τα 80 εκατομμύρια.

Οι αβελτηρίες του κάθε υπουργού δεν απαλλάσσουν τον πρωθυπουργό, ειδικά όταν παραμένουν στην θέση τους.

Πηγή: Pagenews.gr