Κλιματικός νόμος: Τι προβλέπει για ΙΧ, επιχειρήσεις και εκπομπές ρύπων

0
66

Κλιματικός νόμος: Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κώστας Σκρέκας παρουσίασε το νέο κλιματικό νόμο που θα αποτελέσει τον οδικό χάρτη της χώρας με φιλόδοξους στόχους  έως το 2030.

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κώστας Σκρέκας παρουσίασε το νέο κλιματικό νόμο που θα αποτελέσει τον οδικό χάρτη της χώρας με φιλόδοξους στόχους  έως το 2030.

Τι περιλαμβάνει ο κλιματικός νόμος

Ένα ευρύ πλαίσιο μέτρων που αφορούν στην ηλεκτροκίνηση, στις προδιαγραφές των νέων κτιρίων και στην μείωση των εκπομπών ρύπων από τη βιομηχανία, παρουσίασε σήμερα η ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Τα μέτρα αυτά θα επαναξιολογηθούν μέχρι το τέλος του 2023 με προοπτική να επισπευσθούν ή να επεκταθούν και σε άλλες περιοχές.

Τι δήλωσε ο κ. Σκρέκας για τον κλιματικό νόμο

«Ο Κλιματικός Νόμος θα αποτελέσει τον Οδικό Χάρτη της χώρας για την επίτευξη των φιλόδοξων κλιματικών στόχων για το 2030, οι οποίοι αποτελούν το πρώτο βήμα στην πορεία προς την εκπλήρωση του ευρωπαϊκού οράματος για κλιματική ουδετερότητα έως το 2050» δήλωσε ο κ. Σκρέκας.

«Μεταξύ των μέτρων είναι η διακοπή λειτουργίας των λιγνιτικών μονάδων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, η προώθηση της ηλεκτροκίνησης με τον εκσυγχρονισμό του στόλου των ταξί, των ενοικιαζόμενων οχημάτων και των ΙΧ, αλλά και παρεμβάσεις για τη μείωση των εκπομπών στα κτίρια» δήλωσε παράλληλα ο κ. Σκρέκας.

Τι προβλέπεται στο νέο κλιματικό νόμο

Μπλόκο στους λιγνίτες

Διακοπή λειτουργίας όλων των λιγνιτικών μονάδων το αργότερο έως τις 31 Δεκεμβρίου 2028 με ρήτρα επανεξέτασης το 2023 (με σκοπό την επίσπευση), υπό την προϋπόθεση της διασφάλισης της επάρκειας ισχύος και της ασφάλειας εφοδιασμού.

  • Από το 2023, οι Δήμοι αναλαμβάνουν την εκπόνηση Δημοτικών Σχεδίων Μείωσης Εκπομπών Διοξειδίου του Άνθρακα (ΔηΣΜΕΔΑ), με στόχο μείωσης εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 10% για το έτος 2025 και 30% για το έτος 2030, σε σύγκριση με το έτος βάσης 2019. Τα ΔηΣΜΕΔΑ περιλαμβάνουν αναλυτική απογραφή των ενεργειακών καταναλώσεων και  εκπομπών CO2  για τα δημοτικά κτίρια, στάδια κλπ., το δημοτικό φωτισμό, τις δημοτικές εγκαταστάσεις ύδρευσης και  αποχέτευσης, τα δημοτικά οχήματα κλπ.. Η παρακολούθηση γίνεται μέσω ετήσια έκθεσης.

Ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης

Από το 2023, το 1/4 των νέων εταιρικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης που ταξινομούνται πρέπει να είναι αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ή υβριδικά ηλεκτρικά  οχήματα εξωτερικής φόρτισης ρύπων έως 50γρ CO 2 /χλμ.

  • Από το 2025 υποχρεωτικά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη:
  • Όλα τα νέα ταξί ηλεκτροκίνητα.
  • Το 1/3 των νέων ενοικιαζόμενων οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ηλεκτροκίνητα.
  • Έως τις 31 Δεκεμβρίου 2023 τα μέτρα θα εξεταστούν εκ νέου, με σκοπό την επίσπευση και την επέκταση σε επιπλέον περιοχές, ανάλογα με την επαρκή διαθεσιμότητα σταθμών φόρτισης.
  • Από το 2030, τα νέα οχήματα που θα ταξινομούνται θα πρέπει να είναι μηδενικών εκπομπών.

Μέτρα για τη μείωση των εκπομπών από επιχειρήσεις

Από το 2023, συγκεκριμένες επιχειρήσεις θα πρέπει να υποβάλλουν ετήσια έκθεση σχετικά με το ανθρακικό τους αποτύπωμα για το προηγούμενο έτος. Η υποβολή της έκθεσης θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί εντός του πρώτου τριμήνου κάθε έτους.

Το μέτρο αφορά στις εξής επιχειρήσεις:

  • Επιχειρήσεις εισηγμένες στο χρηματιστήριο.
  • Πιστωτικά ιδρύματα.
  • Ασφαλιστικές επιχειρήσεις.
  • Επιχειρήσεις επενδύσεων.
  • Επιχειρήσεις σταθερής και κινητής τηλεφωνίας.
  • Εταιρείες ύδρευσης και αποχέτευσης.
  • Εταιρείες ταχυμεταφορών.
  • Επιχειρήσεις παροχής ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου.
  • Αλυσίδες λιανεμπορίου που απασχολούν πάνω από 500 εργαζόμενους.
  • Επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Γράψτε το σχόλιο σας

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Πηγή: Pagenews.gr