Κυριάκος Μητσοτάκης: Ο πρωτογενής τομέας, κεντρικός πυλώνας της αναπτυξιακής στρατηγικής

0
16

Επιπλέον, ο κ. Μητσοτάκης ανέδειξε τη σημασία της προστασίας των ελληνικών προϊόντων μέσω του ελληνικού σήματος και προανήγγειλε νομοθετικές πρωτοβουλίες στη συγκεκριμένη κατεύθυνση. Μεταξύ άλλων, ο πρωθυπουργός επισήμανε «για εμάς ο πρωτογενής τομέας αποτελεί κεντρικό συστατικό πυλώνα της αναπτυξιακής στρατηγικής, την οποία έχουμε σχεδιάσει για τη χώρα για την επόμενη δεκαετία» μην παραλείποντας να χαιρετίσει το σημαντικό έργο, που έχει γίνει για την ενίσχυση των παραγωγών που έχουν χτυπηθεί από την πανδημία και τον «Ιανό» και προσέθεσε: «Νομίζω ότι όλοι μοιραζόμαστε το ίδιο όραμα για τον πρωτογενή μας τομέα. Ένα όραμα που θα καταστήσει τα προϊόντα μας πάνω από όλα ανταγωνιστικά στις εγχώριες και στις διεθνείς αγορές. Ένα όραμα που θα φέρει νέους αγρότες πίσω στο χωράφι, στην ύπαιθρο, νέους αλιείς στη θάλασσα, γιατί ακριβώς θα μπορούν να προσβλέπουν μέσα από αυτή την εργασία σε ένα καλό, σε ένα ικανοποιητικό εισόδημα».

Σε ό,τι αφορά στην προστασία των ελληνικών προϊόντων, ο κ. Μητσοτάκης δήλωσε ότι αποδίδει πολύ μεγάλη σημασία στο ελληνικό σήμα. «Το συζητήσαμε, πρέπει να εξορθολογήσουμε τη νομοθεσία. Τα προϊόντα τα οποία έχουν το ελληνικό σήμα πρέπει να είναι ελληνικά. Και αυτός που πληρώνει για το ελληνικό σήμα και ο καταναλωτής που θα βλέπει το ελληνικό σήμα, είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό, να γνωρίζει ότι υπάρχει ελληνική προστιθέμενη αξία στα ελληνικά μας προϊόντα».

Αναφερόμενος στο πολυδιάστατο σχέδιο για ανάπτυξη και προώθηση της ελληνικής διατροφής, ο πρωθυπουργός ανέφερε: «Μοιράζομαι με τον υπουργό, τους υφυπουργούς, το πάθος μου για την έννοια της ελληνικής διατροφής, η οποία αποτελεί τη γέφυρα που ενώνει τον πρωτογενή τομέα με το τουριστικό μας προϊόν. Όπως και σημαντικότατο συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας και των προϊόντων μας και φυσική σύνδεση με τη βιομηχανία τροφίμων, η οποία είναι εξαιρετικά δυναμική στη χώρα μας, με μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία από ό,τι άλλες βιομηχανίες». Ο κ. Μητσοτάκης έδωσε ιδιαίτερη έμφαση και στις προοπτικές, που διανοίγονται για την αλιεία: «Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πέραν των υπολοίπων εκκρεμοτήτων, οι υδατοκαλλιέργειες αποτελούν αυτή τη στιγμή το νούμερο ένα εξαγωγικό προϊόν της χώρας στον πρωτογενή τομέα. Έχει γίνει σημαντικότατη δουλειά στα ζητήματα χωροθέτησης των οργανωμένων περιοχών υποδοχής υδατοκαλλιεργειών. Έχω ζητήσει αυτή η δουλειά να επιταχυνθεί σε αγαστή συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος. Είναι ένα προϊόν το οποίο μπορεί να συνεισφέρει σημαντικότατα στη συνολική ανάπτυξη του πρωτογενούς μας τομέα».

Ο πρωθυπουργός τόνισε ακόμη το ευρύ πλέγμα μέτρων στήριξης που έχει υλοποιήσει η κυβέρνηση για τις ανάγκες των παραγωγών: «Το υπουργείο και η κυβέρνηση σταθήκαμε δίπλα στους Έλληνες παραγωγούς, καθώς και αυτοί αντιμετώπισαν τη δοκιμασία της Covid-19. Με διαφορετικούς τρόπους, με διαφορετικά χρηματοδοτικά εργαλεία, είτε αυτή είναι η χρήση των έκτακτων πόρων των 150 εκατομμυρίων που διαθέσαμε συγκεκριμένα για να αντιμετωπίσουμε την Covid, είτε είναι το πλαίσιο των de minimis αποζημιώσεων, είτε είναι εργαλεία τα οποία χρησιμοποιήθηκαν ευρέως για όλη την οικονομία όπως είναι η Επιστρεπτέα Προκαταβολή».

Στους κεφαλαιώδεις στόχους του χαρτοφυλακίου του αναφέρθηκε, από την πλευρά του, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Σπήλιος Λιβανός, μιλώντας για «τη στήριξη του Έλληνα παραγωγού -πρωτίστως- και την ανάδειξη των ποιοτικών προϊόντων του τόπου μας, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, της παραγωγικότητας, της καθετοποιημένης αγροτικής παραγωγής, και την ολοκληρωμένη ανάπτυξη του αγροτικού χώρου μέσω ορθολογικής χρήσης των φυσικών πόρων και του σεβασμού στο περιβάλλον».

Σημείωσε, δε ότι για την επίτευξη αυτών των στόχων απαιτείται μετασχηματισμός της ελληνικής πρωτογενούς παραγωγής, μεταποίησης και εμπορίας. «Για να υλοποιήσουμε αυτόν τον μετασχηματισμό, παράλληλα και συμπληρωματικά με το έργο που έχει ήδη δρομολογηθεί και υλοποιείται στο υπουργείο, θα επικεντρωθούμε σε πέντε στρατηγικές κατευθύνσεις πολιτικής:

  • Στην επανατοποθέτηση του ρόλου και δράσης του ΥΠΑΑΤ και της πρωτογενούς παραγωγής στο σύνολο της ελληνικής κοινωνίας.
  • Στην ενίσχυση της εκπαίδευσης και επαγγελματικής κατάρτισης στον κλάδο.
  • Στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και την αύξηση των εξαγωγών.
  • Σε μια ολιστική στρατηγική για τους φυσικούς πόρους
  • Την αγαπημένη μου, στην Ελληνική Διατροφή, στη δημιουργία δηλαδή ενός ισχυρού brand για τα ελληνικά προϊόντα, που θα συνεισφέρει στο συνολικό rebranding της χώρας που επιχειρεί η κυβέρνηση».

Κυβερνητικές πηγές ανέφεραν ακόμη πως κατά τη σύσκεψη τέθηκαν επί τάπητος οι στρατηγικοί άξονες στους οποίους θα κινηθεί το υπουργείο. Εξετάσθηκαν, μεταξύ άλλων, πρωτοβουλίες που αποσκοπούν στην ακόμα ευρύτερη διασφάλιση της ελληνικότητας των προϊόντων, ώστε να τονωθούν η αναγνωρισιμότητα και η αξία του ελληνικού σήματος, δράσεις που έχουν δρομολογηθεί για τη χωροταξία υδατοκαλλιεργειών και η σύνδεση του έργου του υπουργείου με το Ταμείο Ανάκαμψης. Επιπλέον έγινε συζήτηση για τις δυνατότητες εκπαίδευσης των αγροτών, την ενσωμάτωση της τεχνολογίας και τεχνογνωσίας στην παραγωγή αλλά και την αξιοποίηση της ελληνικής διατροφής, αφενός για την προώθηση της εικόνας της χώρας και αφετέρου για την ευρύτερη ενίσχυση πολλών αλληλένδετων πτυχών της οικονομίας, όπως η γαστρονομία και η παραγωγή τροφίμων.

Στη σύσκεψη έλαβαν επίσης μέρος ο υφυπουργός αρμόδιος για την Κοινή Αγροτική Πολιτική Γιάννης Οικονόμου, η υφυπουργός αρμόδια για την Αλιευτική Πολιτική Φωτεινή Αραμπατζή, ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ αρμόδιος για το Συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου Άκης Σκέρτσος, ο γενικός γραμματέας Συντονισμού Θανάσης Κοντογεώργης, ο γενικός γραμματέας Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Γιώργος Στρατάκος και ο γενικός γραμματέας Αγροτικής Πολιτικής και Διαχείρισης Κοινοτικών Πόρων, Κωνσταντίνος Μπαγινέτας.

Γράψτε το σχόλιο σας

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Πηγή: Pagenews.gr