Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης στο BBC: Η Ελλάδα ανοίγει και περιμένει να υποδεχθεί εκατομμύρια τουρίστες

0
56

Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης στο BBC: O αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης,  μιλώντας στο βρετανικό τηλεοπτικό δίκτυο BBC News έστειλε ηχηρό μήνυμα, ότι η Ελλάδα μετά την επιτυχημένη απάντηση απέναντι στην πανδημία COVID-19, ανοίγει προκειμένου να υποδεχθεί το πρώτο μεγάλο κύμα τουριστών. Αναλυτικά τι είπε ο κ. Βαρβιτσιώτης:

«Η Ελλάδα δέχτηκε διθυραμβικά σχόλια για την άμεση αντιμετώπιση της πανδημίας COVID-19. Η επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας προχωρά πολύ καλά μέχρι στιγμής, αναμένοντας και το άνοιγμα των διεθνών πτήσεων και των εποχικών ξενοδοχείων. Είμαστε αισιόδοξοι ότι θα καλωσορίσουμε και πάλι εκατομμύρια τουρίστες στον τόπο μας» δήλωσε χαρακτηριστικά.

Όσον αφορά την απάντηση της Ευρώπης στην πανδημία, ο αναπληρωτής υπουργός εκτίμησε ότι αρχικά η αντίδραση της ΕΕ ήταν φτωχή, αλλά ο συντονισμός αργά και σταδιακά επιταχύνεται. Και προσέθεσε, όπως επισημαίνεται στην ίδια ανακοίνωση, ότι «η γαλλογερμανική πρόταση του ταμείου των 500 δισεκατομμύρια ευρώ για τις χώρες που έχουν πληγεί περισσότερο από την πανδημία, είναι μια πρόταση προς τη σωστή κατεύθυνση, ωστόσο υπάρχει ακόμα χώρος για συζήτηση για την εύρεση συμβιβασμού», κατέληξε ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών.

Η Handelsblatt κάνει την εκτίμηση ότι αυτή τη στιγμή ο Πειραιάς είναι το Νο1 λιμάνι στη Μεσόγειο

 Την εκτίμηση ότι αυτή τη στιγμή το λιμάνι του Πειραιά είναι το Νο1 στη Μεσόγειο κάνει η γνωστή γερμανική οικονομική εφημερίδα Handelblatt. «Η επέκταση του λιμανιού γίνεται υπό την διεύθυνση της κινεζικής κρατικής εταιρείας Cosco. Η κρίση του κορωνοϊού δεν έχει γίνει αισθητή μέχρι στιγμής στην περιοχή», τονίζει το δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας.

Υπάρχει μεγάλη κινητικότητα στο λιμάνι του Πειραιά: Την Παρασκευή πραγματοποιήθηκε ταυτόχρονα η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από έντεκα κοντέινερ σε τρεις αποβάθρες, συμπεριλαμβανομένου του «OOCL United Kingdom» με ικανότητα μεταφοράς 21.413 εμπορευματοκιβωτίων. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα φορτηγά-πλοία στον κόσμο. Το συγκεκριμένο δημοσίευμα σχολιάζει τις μεγαλύτερες του αναμενόμενου σε ό, τι αφορά τις αντοχές της δραστηριότητας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά.

Καμία ένδειξη ύφεσης

Αν και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε προβλέψει για την Ελλάδα μείωση κατά 9,7% του ΑΕΠ για τη φετινή περίοδο, δεν υπάρχει ένδειξη ύφεσης στον Πειραιά από την πανδημία του κορωνοϊού. Τους πρώτους τρεις μήνες, η δραστηριότητα διακίνησης αυξήθηκε ελαφρά στα 1,369 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια. Τον προηγούμενο χρόνο ανήλθαν στα 1,334 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια. Η ανάπτυξη ήταν επίσης σταθερή τον Απρίλιο και τον Μάιο. Ο κύκλος εργασιών ήταν περίπου στο επίπεδο του προηγούμενου έτους, όπως υποστηρίζουν εταιρικοί κύκλοι.

Το ελληνικό λιμάνι συνεχίζει την πετυχημένη ιστορία του. Πέρυσι, ο Πειραιάς ξεπέρασε τη Βαλένθια της Ισπανίας (5,44 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια) με 5,65 εκατομμύρια και έγινε το μεγαλύτερο σημείο μεταφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο. Αυτό φαίνεται από τα επιχειρηματικά στοιχεία που παρουσιάστηκαν αυτήν την εβδομάδα. «Το 2019 ήταν η καλύτερη χρονιά μας μέχρι στιγμής», λέει ο Fu Chengqiu, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας «Piraeus Port Authority» (PPA). Ο καπετάνιος Φου, όπως τον αποκαλούν όλοι στη βιομηχανία, εργάζεται για την κινεζική κρατική εταιρεία «China Ocean Shipping Company (Cosco) από το 1976.

Άλλο 16% στους Κινέζους

«Οι Κινέζοι ήρθαν στον Πειραιά το 2008. Με την τότε συντηρητική κυβέρνηση, η Cosco υπέγραψε αρχικά μια μίσθωση για τη λειτουργία μιας νέας προβλήτας εμπορευματοκιβωτίων. Το 2016, η Cosco αγόρασε το 51% της εταιρείας PPA από το ελληνικό κράτος έναντι 368,5 εκατομμυρίων ευρώ. Η σύμβαση προβλέπει ότι οι Κινέζοι θα αποκτήσουν επιπλέον 16% των μετοχών έως το 2021», αναφέρει η εφημερίδα Handelsblatt.

Πηγή: Pagenews.gr