ΜΜΕ και κορωνοϊός

0
112

Μέτα από δέκα χρόνια οικονομικής κρίσης, όπου ο χώρος των ΜΜΕ υπέστη τις μεγαλύτερες απώλειες μετά τον κατασκευαστικό κλάδο, το τοπίο στον χώρο της ενημέρωσης στη χώρα μας είναι τελείως διαφορετικό. Τη θέση των μεγάλων εφημερίδων έχουν πάρει τα ενημερωτικά sites, τα οποία προσφέρουν στο κοινό τους 24ωρη ροή ειδήσεων, συνδυάζοντας κείμενο, φωτογραφία, ήχο και βίντεο.

Εφημερίδα, ραδιόφωνο και τηλεόραση σε ένα, θα μπορούσε να πει κανείς με μία δόση απλοποίησης και υπερβολής. Σε αυτή την πορεία δίπλα σε σοβαρές επιχειρήσεις έχουν αναπτυχθεί και πειρατικές, με μόνο στόχο τον εντυπωσιασμό και την παραπλάνηση. Ταυτόχρονα αναπτύχθηκαν και τα κοινωνικά δίκτυα, ολοκληρώνοντας την εικόνα και την αμφισβήτηση των παραδοσιακών ΜΜΕ. Κάποια στιγμή αμφισβητήθηκε και ο ρόλος του επαγγελματία δημοσιογράφου, αλλά για το θέμα αυτό έχω γράψει. Μετά από δέκα χρόνια πιστεύω πως όλοι μας έχουμε καταλάβει πως οι αδυναμίες των κανονικών ΜΜΕ σε σχέση με τη δήθεν ελεύθερη δημοσιογραφία των εναλλακτικών μέσων και των πολιτών είναι σα να συγκρίνουμε τη γρίπη με τον κορωνοϊό.

Με fake news την έχουν πατήσει και επαγγελματικά ΜΜΕ, αλλά στην περίπτωσή τους υπάρχει πάντα κάποιος και αναγνωρίζει το λάθος. Όπως πχ έκαναν οι New York Times, οι οποίοι παραδέχτηκαν πως το συκοφαντικό για την Ελλάδα δημοσίευμά τους βασίστηκε σε… Τούρκο μετανάστη! Ή η γενναία ανάληψη ευθύνης από τον Νίκο Μάνεση. Θα μου πείτε, τι σε έπιασε και ασχολείσαι με τα ΜΜΕ; Ο λόγος είναι απλός: γιατί ο ρόλος τους στον χειρισμό της κρίσης του κορωνοϊού είναι κάτι παραπάνω από κρίσιμος.

Μέχρι στιγμής η συντριπτική πλειοψηφία της δημοσιογραφικής οικογένειας έχει κάνει το καθήκον της, παρότι μετρά και αυτή κρούσματα. Με αίσθηση ευθύνης και προσωπικό ρίσκο οι συνάδελφοι των τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σταθμών κρατούν τις επάλξεις της ενημέρωσης. Εκατοντάδες άλλοι έχουν στην κυριολεξία βιδωθεί στις οθόνες των υπολογιστών τους στα σπίτια τους και αναζητούν 24 ώρες το 24ωρο ότι μπορεί να ενδιαφέρει τους πολίτες. Κάθε νέο, από ολόκληρο τον κόσμο, είναι σε ελάχιστα λεπτά στη διάθεση του ελληνικού κοινού. Αξία ανεκτίμητη. Από τις απλές ειδήσεις μέχρι τις πιο σύνθετες επιστημονικές ανακοινώσεις, τις οποίες εξηγούν και αναλύουν στη συνέχεια Έλληνες ειδικοί.

Τα ελληνικά ΜΜΕ έχουν σταθεί στο ύψος τους και αυτό οφείλουμε να τους το αναγνωρίσουμε. Οι Έλληνες δημοσιογράφοι κάνουν τη δουλειά τους και αυτό οφείλουμε να τους το αναγνωρίσουμε. Όπως οφείλουμε να αναγνωρίσουμε την άμεση αντίδραση του πολιτικού κόσμου. Και δε θέλω να ακούω βλακείες πως άργησαν να πάρουν μέτρα, ή ότι τα μέτρα είναι υπερβολικά. Κυρίες και κύριοι είμαστε σε αχαρτογράφητα νερά. Δεν υπάρχουν μάγοι και ραβδιά. Η επιστημονική κοινότητα, η Πολιτεία, τα ΜΜΕ, οι πολίτες οφείλουν όλοι να συνεργαστούν με καλή διάθεση. Μόνο έτσι θα σταματήσουμε τον ιό.

Πηγή: Pagenews.gr