Ναυτιλία: Ο λόγος που μειώνονται οι παραγγελίες για τάνκερ

0
58

Ναυτιλία: Σε μία νέα έρευνα του οίκου Gibson εμφανίστηκε μία μείωση στην παραγγελία δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου.

Από ότι φαίνεται η ναυτιλία έχει αρχίσει να αντιμετωπίζει μείωση στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου. Το συμπέρασμα αυτό εξάγεται από την έρευνα που έκανε ο ναυλομεσιτικός οίκος Gibson.

Στην έρευνα αυτή αναφέρεται ότι οι παραγγελίες δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου έχουν περιοριστεί σημαντικά το τελευταίο χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα μεταξύ 2022 και 2023 να έχουν προγραμματιστεί για παράδοση μόλις 59 Very Large Crude Carrier (VLCC -δεξαμενόπλοιο πολύ μεγάλου μεγέθους) και 35 Suezmaxes (πλοία που μεταφέρουν αργό). Αντιστοιχούν στο 90% του τρέχοντος βιβλίου παραγγελιών δεξαμενόπλοιων.

Οι παράγοντες

Σύμφωνα με την μελέτη του οίκου Gibson, η επένδυση σε δεξαμενόπλοια δεν είνα απλή, λόγω των παραγόντων που πρέπει να υπολογίσει ένας επενδυτής. Ένας υποψήφιος επενδυτής που θέλει να αγοράσει δεξαμενόπλοια πρέπει να υπολογίσει

  1. Τις πιέσεις στους ναύλους
  2. Τα νομοθετικά κενά
  3. Τις αβεβαιότητες ως προς τα καύσιμα και την ζήτηση του πετρελαίου
  4. Της περιορισμένης διαθεσιμότητας ναυπηγείων

Οι λόγοι που οι πλοιοκτήτες αποφεύγουν την ναυπήγηση δεξαμενόπλοιων

Ενας λόγος είναι σίγουρα η απογοητευτική κατάσταση των ναύλων και συνακόλουθα των κερδών των δεξαμενόπλοιων μεταξύ Ιουνίου 2020 και Φεβρουαρίου 2022 σε σύγκριση με άλλους τομείς όπως τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπου τα ναυπηγεία έχουν καταγράψει πολύ υψηλότερο επίπεδο παραγγελιών και ενδιαφέροντος.

Την ίδια στιγμή η υιοθέτηση νέων κριτηρίων περιβαλλοντικών, βιωσιμότητας και εταιρικής διακυβέρνησης (Environmental, Social, and Governance-ESG) από τους παραδοσιακούς χρηματοδότες και τις κεφαλαιαγορές, μείωσε την ελκυστικότητα των δανείων για δεξαμενόπλοια, κάνοντας τη χρηματοδότησή τους πιο ακριβή και στις περισσότερες περιπτώσεις πιο δύσκολη.

Στα ύψη οι τιμές ναυπήγησης

Ακόμη, ένας παράγοντας είναι σίγουρα οι υψηλές τιμές ναυπήγησης. Για παράδειγμα για την ναυπήγηση ενός νέου VLCC το κόστος ναυπήγησης υπολογίζεται τώρα σε 116 εκατ. δολ., ενώ για ένα Suezmax υπολογίζεται στα 78 εκατομμύρια δολάρια και για ένα Aframax στα 60,5 εκατομμύρια δολάρια. Τον Ιανουάριο του 2021 τα αντίστοιχα κόστη ήταν 92 εκατ. δολ., 63 εκατ. δολ. και 51 εκατ. δολ.

Όπως είναι ευλόγως κατανοητό, τα παραπάνω νούμερα υποδεικνύουν μία σαφή άνοδο του κόστους ναυπήγησης. Από την άλλη πλευρά η ζήτηση για νεότευκτα πλοία σε ναυτιλιακούς κλάδους με καλύτερες επιδόσεις έχει μειώσει τη συνολική διαθεσιμότητα γραμμών παραγωγής στα ναυπηγεία, ενώ έχει οδηγήσει όλες τις νέες κατασκευές σε υψηλότερες τιμές.

Πολλά ναυπηγεία φαίνεται να προτιμούν να αναλάβουν παραγγελίες για πλοία με υψηλότερα περιθώρια κέρδους όπως μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers). Ετσι για τα VLCC οι διαθέσιμες θέσεις για κατασκευή στα ναυπηγεία τοποθετούνται από το 2025.

Γράψτε το σχόλιο σας

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Πηγή: Pagenews.gr