Νομοσχέδιο για λαθρεμπόριο: Πέρασε από τη Βουλή το σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομικών

0
11

Κατά πλειοψηφία ψηφίσθηκε από την Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για την «περιστολή του λαθρεμπορίου – Κύρωση του Πρωτοκόλλου για την εξάλειψη του παράνομου εμπορίου καπνού, διατάξεις περί κοινωφελών περιουσιών και σχολαζουσών κληρονομιών, διατάξεις για τα τέλη κυκλοφορίας και τα τέλη ταξινόμησης, κίνητρα για την προσέλκυση φορολογικών κατοίκων»

Επί της Αρχής του σχεδίου νόμου «υπέρ» ψήφισαν ΝΔ και Ελληνική Λύση, με το «παρών» τάχθηκαν ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ ενώ το καταψήφισαν ΚΚΕ και ΜέΡα 25.

Κατά πλειοψηφία ψηφίσθηκαν και οι υπουργικές τροπολογίες του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για τον μετασχηματισμό των ΕΛΤΑ καθώς και η τροπολογία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για την δυνατότητα καθορισμού πλαφόν σε υγειονομικά αγαθά και υπηρεσίες. Με τον υπουργό Οικονομικών, Χρήστο Σταϊκούρα, να δηλώνει ότι «η κυβέρνηση ενεργεί άμεσα για να περιορίσει τις επιπτώσεις της πανδημίας αλλά ταυτόχρονα δεν αναστέλλει τον μεταρρυθμιστικό της σχεδιασμό, ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για ταχεία ανάταξη, αρχικά, και βιώσιμη ανάπτυξη, μεταγενέστερα, της ελληνικής οικονομίας».

Αναφερόμενος στο εν λόγω σχέδιο νόμου και τις τροπολογίες, ο κ. Σταϊκούρας είπε χαρακτηριστικά:

«Για πρώτη φορά, αντιμετωπίζεται, ολιστικά και συστηματικά, το ζήτημα του λαθρεμπορίου καυσίμων, τσιγάρων και αλκοολούχων ποτών. Εκσυγχρονίζεται το νομοθετικό πλαίσιο. Ενδυναμώνεται και αναβαθμίζεται ο επιχειρησιακός συντονισμός των υπηρεσιών. Θεσπίζονται και διασυνδέονται τα ηλεκτρονικά συστήματα και μητρώα. Εντάσσεται στο ολοκληρωμένο σύστημα παρακολούθησης και ελέγχου και το υγραέριο. Επικαιροποιείται το πλαίσιο φορολογικής σήμανσης υγρών καυσίμων και υγραερίων.

Εισάγονται αυστηρές χρηματικές κυρώσεις για σε μη εγκατάσταση συστημάτων εντοπισμού γεωγραφικής θέσης (GPS) σε βυτιοφόρα και πλωτά εφοδιαστικά μέσα (σλέπια). Με το παρόν νομοσχέδιο παρέχονται κίνητρα για την προσέλκυση αλλοδαπών φορολογούμενων στην Ελλάδα, μια προσπάθεια που ξεκίνησε πριν ένα έτος με το νόμο 4646/2019, συνεχίσθηκε με το νόμο 4714/2020 που ψηφίσθηκε πριν από λίγους μήνες και σήμερα προχωράμε στη θέσπιση φορολογικών κινήτρων για την προσέλκυση αλλοδαπών εργαζόμενων και αυτοαπασχολούμενων, αλλά και Ελλήνων που έφυγαν από τη χώρα στη διάρκεια της οικονομικής κρίσης».

Απαντώντας στην κριτική της αντιπολίτευσης για την τροπολογία μετασχηματισμού των ΕΛΤΑ, ο υπουργός Οικονομικών, ανέφερε:

«Αυτό είναι ένα πλάνο για να διασωθούν τα ΕΛΤΑ, να ανακάμψουν, να επιστρέψουν σε λειτουργική κερδοφορία, να εκσυγχρονισθούν, να αναπτύξουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες, να συνεχίσουν να επιτελούν το έργο τους, με όρους όμως οικονομικής αποτελεσματικότητας και κοινωνικής ανταποδοτικότητας. Η κατάσταση, στην οποία παραλάβαμε τα ΕΛΤΑ ήταν τραγική και επιδεινώθηκε με την υγειονομική κρίση. Για την κυβέρνηση τα ΕΛΤΑ επιτελούν σημαντικό έργο.

Είναι βασική υποδομή του κράτους. Συνιστούν σημαντικό εφεδρικό δίκτυο επικοινωνίας, η αξία του οποίου αναδείχθηκε με την πανδημία. Διασφαλίζουν, ως φορέας της Καθολικής Υπηρεσίας, την εξυπηρέτηση όλων των περιοχών της χώρας και ιδιαίτερα της περιφέρειας. Είναι το κύριο σημείο εξυπηρέτησης χιλιάδων πολιτών για αυτό και απαιτείται η διάσωσή τους. Το σχέδιο αυτό που θα υλοποιηθεί, στηρίζεται στην εξασφάλιση 180 εκατ. ευρώ για την αποζημίωση παροχής του κόστους της Καθολικής Υπηρεσίας και στην πρόβλεψη αύξησης μετοχικού κεφαλαίου ύψους 100 εκατ. ευρώ. Στηρίζεται σε 4 άξονες που είναι ο εξορθολογισμός του μισθολογικού κόστους, με το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός και η εισαγωγή νέων υπηρεσιών με την ανάπτυξη συνεργειών. Η αναδιοργάνωση του δικτύου, με νέα μοντέλα καταστημάτων. Και η αναδιοργάνωση των λειτουργιών με μείωση της γραφειοκρατίας και αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού τους».

Γράψτε το σχόλιο σας

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Πηγή: Pagenews.gr