Όμιλος Σφακιανάκη: Σημαντική παρουσία στο χώρο του αυτοκινήτου από το 1960

0
52

Όμιλος Σφακιανάκη: Στις 25 Μαρτίου του 2020, ανήμερα της Εθνκής μας γιορτής, ο Νικόλαος Σφακιανάκης, αφήνει την τελευταία του πνοή σε ηλικία 98 ετών. Ο μεγάλος Κρητικός επιχειρηματίας Νίκος Σφακιανάκης. γεννήθηκε στις Μελέσες Ηρακλείου Κρήτης το 1922. Το 1941, σύμφωνα με την οικογένεια του,βρέθηκε αιχμάλωτος των Γερμανών μετά από την κατάληψη της Κρήτης. Είχε την τύχη να ζήσει μέχρι την απελευθέρωση το 1945. Με την λήξη του πολέμου, άρχισε αμέσως να ασχολείται επαγγελματικά με το αγαπημένο του αντικείμενο, το αυτοκίνητο.

Οι γνώσεις του και η εμπειρία του πάνω στην μηχανολογία, το σχεδιασμό και την εμπορία των οχημάτων αυξήθηκαν εντυπωσιακά και, συνεργαζόμενος και υποστηριζόμενος από τον μεγαλύτερο αδελφό του Στρατή Σφακιανάκη, που ήταν ήδη ανερχόμενος έμπορος στην ραγδαία αναπτυσσόμενη μεταπολεμική Ελλάδα τής δεκαετίας του 1950, είχε την ευκαιρία να ανακαλύψει μέσα του και ένα εντυπωσιακό επιχειρηματικό ταλέντο και να κυνηγήσει τα όνειρά του αρχικά στον χώρο των μεταφορών μέσα από την εταιρία ΤΑΟ που ίδρυσε μαζί με τον Στρατή.

Εκεί γνώρισε και τη μέλλουσα γυναίκα του, Μαρία Γραμματικάκη, με την οποία χάραξε ευτυχισμένο ταξίδι εξήντα χρόνων. Την ίδια εποχή ο αδελφός του έγραφε κι εκείνος ιστορία στην Αθήνα ως έμπορος και εισαγωγέας αυτοκινήτων με την ιστορική εταιρεία BUSSING HELLAS και τα δύο αδέλφια σχεδίαζαν την φιλόδοξη ανάπτυξη των επιχειρήσεών τους παράλληλα στους τομείς των μεταφορών και τής εμπορίας αυτοκινήτων και κατασκευής αμαξωμάτων.

Εν τούτοις, ο Νίκος Σφακιανάκης έδειξε τις μεγάλες επιχειρηματικές του ικανότητες, όταν ο ξαφνικός θάνατος του αδελφού του τον έφερε μπροστά στην μεγάλη πρόκληση να αναλάβει μόνος το τιμόνι και να αντιμετωπίσει την κρίση που επέφερε στις επιχειρήσεις η απώλεια του Στρατή Σφακιανάκη. Τότε πήρε την απόφαση να δωρίσει την ΤΑΟ στους εργαζομένους της και να ασχοληθεί αποκλειστικά με την BUSSING HELLAS.

Την εταιρεία η οποία προερχόταν απο τον γερμανό κατασκευαστή από τον οποίο προέρχονταν οι μηχανές. Αρχικά χρησιμοποιούσε εισαγόμενα σασί, σύντομα όμως δημιούργησε το δικό της σασί, βασισμένο σε ένα γερμανικό μοντέλο της ΜΑΝ, την οποία είχε αποκτήσει η Büssing. Το ονομαζόμενος σασί SS500 («SS» σημαίνει »Στρατής Σφακιανάκης») στη συνέχεια αναπτύχθηκε περαιτέρω και μια μεγάλη ποικιλία τύπων λεωφορείων σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε πάνω του τα επόμενα χρόνια, στο εργοστάσιο της εταιρείας, στην Ελευσίνα, με εξαγωγές προς την Ανατολική Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή.

Άλλες βιομηχανικές δραστηριότητες περιλαμβάνουν τη κατασκευή σωμάτων φορτηγών και Ιαπωνικών σασί της Hino. Η εταιρεία μετονομάστηκε σε Sfakianakis Α.Ε. το 1993 και τα τελευταία είδη που σχεδίασε και παρήγαγε ήταν τα μικρά λεωφορεία SS400 και SS380, η νέα σειρά των SS500 λεωφορείων και παραλλαγές πούλμαν.

Η κυριότερη δραστηριότητα του Ομίλου είναι η εισαγωγή και εμπορία αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και ανταλλακτικών Suzuki, καθώς και φορτηγών Daf και λεωφορείων Temsa. Στον τομέα της λιανικής, η δραστηριοποίηση του ομίλου περιλαμβάνει την εμπορία αυτοκινήτων Abarth, Alfa Romeo, BMW, Dacia, Fiat, Ford, Jeep, MINI, Nissan, Opel, Renault,Skoda, Suzuki,Volvo, μεταχειρισμένων αυτοκινήτων του δικτύου Σφακιανάκης Επιλογές, καθώς και μοτοσικλετών Suzuki και BMW Μοtorrad.

O Όμιλος δραστηριοποιείται στον κλάδο μίσθωσης οχημάτων μέσω της Executive Lease, είναι ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος της εταιρείας Enterprise στην Ελλάδα διαθέτοντας έτσι υπηρεσίες βραχυχρόνιας και μακροχρόνιας μίσθωσης αυτοκινήτων.

Επιπλέον, ο Όμιλος είναι ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος των εμπορικών σημάτων Cummins, Case, Ford Trucks, Linde και Hitachi μέσω της εταιρείας Ergotrak, ενώ παράλληλα δραστηριοποιείται στις μεσιτείες ασφαλειών μέσω της εταιρείας Sfakianakis Insurance Brokers, καθώς και την παροχή υπηρεσιών ταχυμεταφορών μέσω της εταιρείας Speedex. Στο εξωτερικό ο Όμιλος αποτελεί τον αποκλειστικό εισαγωγέα των προϊόντων Suzuki για τη Βουλγαρία, μέσω της εταιρείας Mirkat Ltd και για την FYROM μέσω της εταιρείας Mirkat Skopje.

Τέλος, η εταιρεία Σφακιανάκης δραστηριοποιείται και στην Κύπρο μέσω της Alpan Electroline Ltd που είναι αποκλειστικός εισαγωγέας και διανομέας της μάρκας Samsung (κινητή τηλεφωνία) και των μικροσυσκευών Kenwood, Delonghi και Braun.

Ο Νικόλαος Σφακιανάκης υπήρξε πρωτοπόρος στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη και έγινε ο πρώτος αντιπρόσωπος τής εταιρείας SUZUKI στην γηραιά ήπειρο. Συνέχισε την παράδοση που είχαν αρχίσει με τον αδελφό του στον χώρο τού μηχανοκίνητου αθλητισμού, δημιουργώντας πλήρεις και νικηφόρες ομάδες σε αγώνες ράλλυ αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών.

Ορόσημα στο επιχειρηματικό του ταξίδι έξι δεκαετιών είναι η εισαγωγή Ιαπωνικών φορτηγών Hino Motors, η κατασκευή αμαξωμάτων λεωφορείων ΜΑΝ, και η εισαγωγή ευρείας γκάμας επιβατικών και φορτηγών από όλο τον κόσμο.

Δημιουργήθηκε έτσι ένα μεγάλο επιχειρηματικό κατόρθωμα στο χώρο τής αυτοκίνησης, και ένα τεράστιο δίκτυο καταστημάτων, τοπικών αντιπροσώπων και κάθετων μονάδων που για σειρά δεκαετιών εξασφάλιζε ένα πολύ μεγάλο μερίδιο αγοράς και παρείχε στον καταναλωτή δεκάδες ασφαλή και εμπορεύσιμα μοντέλα. Ξεκινώντας με τίποτα εκτός από την αγάπη των γονιών του και το πάθος του για το αυτοκίνητο, ο Νίκος με το ανήσυχο πνεύμα και το μεγάλο όραμα έγραψε μεγάλο μέρος της ιστορίας του αυτοκινήτου στη χώρα μας.

Πηγή: Pagenews.gr