Παπουτσάνης: Η ιστορία πίσω από το ελληνικό σαπούνι

0
72

Παπουτσάνης: Έχοντας αφετηρία το 1870 η γνωστή ελληνική σαπωνοποιία στηρίζει την χώρα στη μάχη κατά του κορωνοϊού και έχοντας λάβει άδεια ξεκίνησε την παραγωγή 150.000 φιαλιδίων αντισηπτικού την ημέρα. Η εταιρεία, έχοντας λάβει την έγκριση των αρμόδιων αρχών, αξιοποιεί μέρος της παραγωγής της υπερσύγχρονης μονάδας στη Ριτσώνα Ευβοίας, για την αποκλειστική παραγωγή βιοκτόνων και απολυμαντικών με χρήση οινοπνεύματος σε περιεκτικότητα 80% κατ’ όγκον, ώστε να καλύψει στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό τις ανάγκες της χώρας.

Αλλά ας δούμε την ιστορία της ελληνικής σαπωνοποιίας η οποία είναι από τις ελάχιστες υπεραιωνόβιες βιομηχανίες  που έχουν μείνει στη χώρα. Λέσβος, 1870. Το κατάφυτο από ελαιόδεντρα νησί του Βορείου Αιγαίου, εμπνέει τον οραματιστή και επιχειρηματία της εποχής Δημήτρη Παπουτσάνη, για την κατασκευή του πρώτου ατμοκίνητου εργοστασίου παραγωγής ελαιόλαδου και σαπωνοποιείου της περιοχής.

Με εκλεκτές πρώτες ύλες τα αγνά φυτικά έλαια, αρχίζει να παράγει πράσινο σαπούνι ελαιόλαδου και ανοίγει το δρόμο για τη δημιουργία μιας ιστορικής εταιρίας που συνεχίζει την επιτυχημένη της πορεία μέχρι σήμερα, σχεδόν 150 χρόνια αργότερα.

Το 1913 η εταιρία μεταφέρει τη μονάδα παραγωγής της από το νησί της Λέσβου, στον Πειραιά και γράφει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της, με την κατασκευή ενός από τα πρώτα εργοστάσια παραγωγής σαπουνιού στην Ελλάδα. Το 1917 ξεκινάει από το εργοστάσιο του Πειραιά η παραγωγή πράσινου σαπουνιού μπουγάδας για τις νοικοκυρές της εποχής αλλά και η παραγωγή κύβων σαπουνιού Μασσαλίας για ευρεία κατανάλωση.

Το 1936 η παραγωγή του εργοστασίου καινοτομεί ξανά και επεκτείνεται στον τομέα της αρωματικής σαπωνοποιίας παρουσιάζοντας κάτι πρωτόγνωρο στην ελληνική αγορά της εποχής: Σαπούνι με άρωμα πασχαλιάς και σαπούνι «Φλώρα», το πρώτο σαπούνι σε συσκευασία ζελατίνας. Στις αρχές της δεκαετίας του ’50, με την άνοδο του βιοτικού επιπέδου της ελληνικής κοινωνίας, η εταιρία Παπουτσάνης βρίσκει πρόσφορο έδαφος και παρουσιάζει στην αγορά το εμβληματικό «Καραβάκι», ένα αρωματικό σαπούνι που γνωρίζει διαχρονική επιτυχία μέχρι και σήμερα.

Το 1967 μεταφέρει τις εγκαταστάσεις της στην Κάτω Κηφισιά και επεκτείνεται σε νέες μονάδες παραγωγής λιπαρών οξέων-γλυκερίνης, καλλυντικών και βρώσιμων ελαίων και λιπών.Στις αρχές της δεκαετίας του ’70, το νέο εργοστάσιο της Κηφισιάς κατασκευάζει το πρώτο σαπούνι γλυκερίνης με την υπογραφή Παπουτσάνης.Η ανοδική πορεία της εταιρίας επισφραγίζεται το 1972, με την ένταξή της στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών.Τον Φεβρουάριο του 2001, εγκαινιάζει τις νέες πρότυπες εργοστασιακές της εγκαταστάσεις στη Ριτσώνα Εύβοιας.

Σήμερα, το εργοστάσιο της εταιρίας Παπουτσάνης, αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα και πιο σύγχρονα εργοστάσια παραγωγής σαπουνιών και ξενοδοχειακών προϊόντων προσωπικής περιποίησης στην Ευρώπη και το μοναδικό στην Ελλάδα.

Η εταιρία σημείωσε κατά το πρώτο εξάμηνο του 2018 σημαντική ανάπτυξη στον κύκλο εργασιών της κατά 19,8%. Συγκεκριμένα ο κύκλος εργασιών κατά το A’ εξάμηνο 2018 αναπτύχθηκε σε 12 εκατ. ευρώ έναντι 10 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2017. Το 2019 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας είχε φτάσει τα 30,7 εκατομμύρια ευρώ από 24,2 εκατομμύρια που ήταν έναν χρόνο πριν.

Η ανάπτυξη αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο στην ανάπτυξη των πωλήσεων σαπωνόμαζας στο εξωτερικό, την τοποθέτηση επωνύμων προϊόντων στην αγορά των Η.Π.Α, την ανάπτυξη υφιστάμενης συνεργασίας στην κατηγορία παραγωγών σε τρίτους, και την ανάπτυξη της κατηγορίας των ξενοδοχειακών προϊόντων.

Η εταιρία Παπουτσάνης είναι μια κορυφαία ελληνική βιομηχανία με πλούσια κληρονομιά που σήμερα αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς σαπουνιών και υγρών καλλυντικών στην Ευρώπη και παράγει πάνω από 100 εκατομμύρια προϊόντα ετησίως. Διαθέτει τη μεγαλύτερη μονάδα καθετοποιημένης παραγωγής στα Βαλκάνια και μια από τις πιο εξελιγμένες τεχνολογικά που δημιουργεί καθημερινά καινοτομίες και εξαιρετικά προϊόντα με πρώτες ύλες που ανεβάζουν τον πήχη της ποιότητας τόσο στην ελληνική, όσο και στη διεθνή αγορά.

Με σεβασμό στο ιστορικό της παρελθόν και 150 χρόνια υψηλής τεχνογνωσίας και διαρκούς παρουσίας, σχεδιάζει καθημερινά το μέλλον της, μέσα από ένα στρατηγικό μοντέλο δραστηριοποίησης που βασίζεται σε 4 επιχειρηματικούς άξονες:

  • Τα Επώνυμα Προϊόντα (όπως KARAVAKI, Natura, Aromatics) και τα Προϊόντα Επιλεκτικής Διανομής (OLIVIA).
  • Τα Ξενοδοχειακά Προϊόντα (Hotel Amenities) με ηγετική θέση στην ελληνική αγορά και συνεργασίες με διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες, καθώς επίσης και με τις μεγαλύτερες πολυεθνικές βιομηχανίες ξενοδοχειακών ειδών προσωπικής περιποίησης.
  • Την Παραγωγή Προϊόντων για Τρίτους και Προϊόντων Ιδιωτικής Ετικέτας για μεγάλες πολυεθνικές εταιρίες προμήθειας και λιανικής.
  • Τις Εξειδικευμένες Σαπωνόμαζες για τους βιομηχανικούς της πελάτες.

Το σύγχρονο και εξωστρεφές προφίλ της εταιρίας Παπουτσάνης, καλλιεργεί τη δυναμική της και εκτός συνόρων, με μια διαρκώς αυξανόμενη παρουσία σε περισσότερες από 25 χώρες σε όλο τον κόσμο με εξαγωγές σε Ευρώπη, Αμερική, Ασία και Ωκεανία που αντιπροσωπεύουν πάνω από το 40% των πωλήσεων της εταιρίας και δημιουργούν μια ηχηρή αξία για την ελληνική οικονομία.

Πηγή: Pagenews.gr