ΠΟΥ κορωνοϊός τρόφιμα: Τι ισχύει σύμφωνα με τον Οργανισμό

0
18

Ο κορωνοϊός έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας επηρεάζοντας κάθε πτυχή αυτής, με τους πολίτες να αναρωτιούνται συνεχώς πως μπορούν να προστατευτούν από τα «δόντια» του. Μάλιστα, αρκετοί είναι αυτοί που αμφιβάλλουν κατά πόσο είναι ασφαλή τα τρόφιμα που καταναλώνουμε. Έτσι, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) εξέδωσε προ ημερών έναν οδηγό με ερωτήσεις και απαντήσεις που αφορούν τη διατροφή και όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε επί του θέματος.

Μπορεί να μεταδοθεί ο κορωνοϊός από φρέσκα τρόφιμα, όπως τα φρούτα και τα λαχανικά;

Δεν υπάρχουν ως τώρα επιστημονικά δεδομένα ότι ο κορωνοϊός μπορεί να μεταδοθεί από τη διατροφή. Τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά αποτελούν ανεκτίμητο τμήμα της υγιεινής διατροφής και η κατανάλωσή τους πρέπει να ενθαρρύνεται.

Πώς πρέπει να καθαρίζουμε τα φρούτα και τα λαχανικά πριν τα καταναλώσουμε;

Όπως και πριν μπει ο νέος κορωνοϊός στη ζωή μας. Να τα ξεπλένετε με άφθονο, τρεχούμενο νερό. Πριν τα πλύνετε, όμως, σαπουνίστε καλά τα χέρια σας και ξεβγάλτε τα προσεκτικά.

Μπορεί ο κορωνοϊός να επιβιώσει στις συσκευασίες των τροφίμων;

Οι κορωνοϊοί χρειάζονται έναν ζώντα ξενιστή για να πολλαπλασιαστούν και να επιβιώσουν. Στις επιφάνειες των αντικειμένων (εν προκειμένω των συσκευασιών των τροφίμων) δεν μπορούν να πολλαπλασιαστούν. Επομένως, δεν είναι απαραίτητο να απολυμαίνετε τις συσκευασίες των τροφίμων. Πρέπει όμως να σαπουνίζετε καλά τα χέρια σας μετά τη χρήση των συσκευασιών και πριν καταναλώσετε φαγητό.

Μπορεί ο κορωνοϊός να μεταδοθεί με την κατανάλωση μαγειρεμένου φαγητού;

Όπως προαναφέρθηκε, δεν υπάρχουν επιστημονικά δεδομένα για μετάδοση από τη διατροφή. Επιπλέον, ο ιός μπορεί να σκοτωθεί σε θερμοκρασίες εφάμιλλες με εκείνες που εξουδετερώνουν τα παθογόνα των τροφίμων. Εφ’ όσον, λοιπόν, μαγειρεύουμε καλά το φαγητό μας, δεν υπάρχει κίνδυνος. Υπενθυμίζεται ότι κρέας, πουλερικά και αυγά πρέπει να μαγειρεύονται καλά (η θερμοκρασία πρέπει να φτάνει τους 70 βαθμούς Κελσίου στο εσωτερικό τους). Να διαχειρίζεστε προσεκτικά τα ωμά ζωικής προελεύσεως τρόφιμα, για να αποφύγετε την επιμόλυνση άλλων νωπών τροφίμων.

Είναι ασφαλές να πηγαίνω στο σούπερ μάρκετ και στη λαϊκή αγορά;

Ναι είναι, εφ’ όσον τηρείτε τα απαιτούμενα μέτρα προστασίας που είναι:

  • Να καθαρίζετε τα χέρια σας με απολυμαντικό πριν μπείτε στο κατάστημα
  • Να βήχετε και να φταρνίζεστε στο μανίκι σας ή σε ένα χαρτομάντιλο
  • Να διατηρείτε απόσταση τουλάχιστον 1 μέτρο από τα άλλα άτομα. Όταν αυτό δεν είναι εφικτό, να φοράτε μάσκα. Σε πολλές χώρες ήδη η μάσκα είναι υποχρεωτική στους κλειστούς χώρους και πρέπει να την φοράτε.
  • Μόλις επιστρέφετε στο σπίτι, να σαπουνίζετε καλά τα χέρια σας. Να επαναλαμβάνετε το καλό πλύσιμο μετά την τακτοποίηση των τροφίμων που αγοράσατε.

Είναι ασφαλές να μας φέρνουν τρόφιμα στο σπίτι;

Ναι, εφ’ όσον ο διανομέας ακολουθεί τους κανόνες καλής προσωπικής και διατροφικής υγιεινής. Μετά την παραλαβή των τροφίμων, μην ξεχνάτε να σαπουνίζετε καλά τα χέρια σας.

Τι πρέπει να τρώω για να έχω γερό ανοσοποιητικό;

Το ανοσοποιητικό σύστημα χρειάζεται ποικιλία θρεπτικών συστατικών για να λειτουργεί ομαλά. Συνιστάται να ακολουθείτε μια ισορροπημένη, υγιεινή διατροφή, πλούσια σε δημητριακά ολικής αλέσεως, όσπρια, φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς και καλές ζωικές πρωτεΐνες. Δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο τρόφιμο που να παρέχει προστασία από τη λοίμωξη που προκαλεί ο κορωνοϊός.

Μπορεί μία πολυβιταμίνη να αποτρέψει ή να θεραπεύσει τη νόσο Covid-19;

Όχι. Δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή οδηγίες για τη λήψη διατροφικών συμπληρωμάτων από υγιείς ανθρώπους για την πρόληψη της λοίμωξης που προκαλεί ο νέος κορωνοϊός. Ούτε υπάρχουν σχετικές οδηγίες για τη θεραπεία της νόσου Covid-19. Οι βιταμίνες και τα ιχνοστοιχεία είναι απαραίτητα για υγιές ανοσοποιητικό σύστημα και καλή υγεία. Όταν είναι εφικτό, πρέπει να προέρχονται από μία θρεπτική, ισορροπημένη διατροφή.

Είναι απαραίτητο ένα συμπλήρωμα βιταμίνης D για όσους μένουν κλεισμένοι στα σπίτια τους εξαιτίας του κορωνοϊού;

Η βιταμίνη D παράγεται από το δέρμα κατά την έκθεση στον ήλιο ή λαμβάνεται από τη διατροφή από φυσικές πηγές. Τέτοιες πηγές είναι λ.χ. λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός, ο τόνος και το σκουμπρί, τα ιχθυέλαια, το μοσχαρίσιο συκώτι κ.λπ. Άλλες πηγές είναι τα εμπλουτισμένα με τη βιταμίνη τρόφιμα και τα διατροφικά συμπληρώματα που την περιέχουν. Όταν τα επίπεδα βιταμίνης D στο αίμα είναι ήδη οριακά ή το άτομο δεν τρώει πλούσια στη βιταμίνη τρόφιμα, και η έκθεση στον ήλιο είναι περιορισμένη, μπορεί να χρειασθεί λήψη ενός διατροφικού συμπληρώματος. Η δόση εξαρτάται από την ηλικία και τις εθνικές οδηγίες.

Γράψτε το σχόλιο σας

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Πηγή: Pagenews.gr