Σέρρες δυστύχημα τρακτέρ: Ένας 57χρονος αγρότης από ανατροπή του οχήματος

0
17

Ακόμα ένας αγρότης που οδηγούσε τρακτέρ έχασε τη ζωή του τις πρώτες ώρες της Κυριακής. Ο 57χρονος άνδρας διακομίστηκε χθες στο Γενικό Νοσοκομείο Σερρών, όπως γνωστοποιεί με σχετική ανακοίνωσή της η αστυνομία. Ειδικότερα, το μεσημέρι του Σαββάτου, ο γεωργικός ελκυστήρας που οδηγούσε ο 57χρονος σε δασική περιοχή των Κάτω Ποροΐων Σερρών, ανατράπηκε, με αποτέλεσμα αρχικά τον τραυματισμό του.

Προανάκριση για τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος διενεργεί το αστυνομικό τμήμα Ποροΐων.

Δυστυχώς οι θάνατοι από τρακτέρ είναι πολύ συχνοί στη χώρα μας, καθώς πρόκειται για ένα «δύσκολο» όχημα που χρησιμοποιείται σε δύσκολο έδαφος. Παρακάτω μπορείτε να βρείτε οδηγίες για τον όσο το δυνατόν ασφαλέστερο χειρισμό του τρακτέρ, όπως τις σταχυολόγησε το newshub.gr.

Βήμα 1 (Πριν χρησιμοποιήσετε το τρακτέρ)

Πριν πλησιάσετε το τρακτέρ, πρέπει να γνωρίζετε τις βασικές διαδικασίες ασφάλειας. Αυτές είναι οι ΕΛΕΓΧΟΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ (άδεια οδήγησης, κατάλληλη εκπαίδευση, εξοικείωση, κατάλληλος ρουχισμός) και η ΑΣΦΑΛΗΣ ΑΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ του τρακτέρ (χειρόφρενο, ασφαλής θέση των οργάνων ελέγχου και εξοπλισμού κλπ).

Βήμα 2 (Στο κάθισμα του χειριστή)

Το κάθισμα του χειριστή είναι η μόνη ασφαλής θέση κατά την εκκίνηση ή οδήγηση του τρακτέρ. Πρέπει να γνωρίζετε πώς να ανεβαίνετε και να κατεβαίνετε από το τρακτέρ, πώς να ρυθμίζετε το κάθισμα και τους καθρέφτες. Πρέπει να γνωρίζετε τα όργανα ελέγχου και λειτουργίας ώστε να έχετε πάντοτε τον έλεγχο του τρακτέρ.

Βήμα 3 (Πριν να ξεκινήσετε το τρακτέρ)

Εκτελέστε τις εργασίες της καθημερινής λίπανσης και συντήρησης σύμφωνα με τις οδηγίες του βιβλίου οδηγιών χειρισμού και συντήρησης. Ιδιαίτερα, ελέγξτε τη σωστή λειτουργία των φρένων και του συστήματος διεύθυνσης. Μετά την ολοκλήρωση των καθημερινών εργασιών συντήρησης, περπατείστε γύρω από το τρακτέρ για οπτική επιθεώρηση.

Βήμα 4 (Όταν το οδηγείτε)

Το τρακτέρ είναι ένα μηχάνημα που έχει κατασκευασθεί για να κάνει (με τη χρήση παρελκομένων) αγροτικές εργασίες. Ασφαλώς μπορείτε να το χρησιμοποιείτε και για τις μεταφορές προϊόντων, με ρυμουλκά, αλλά πρέπει να θυμάστε ότι δεν είναι φτιαγμένο για μεταφορικό μέσο. Γι’ αυτό και χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή όταν οδηγείτε σε δημόσιους δρόμους.

Βήμα 5 (Σύνδεση μηχανημάτων παρελκομένων)

Πριν κατεβείτε από το τρακτέρ σας για να χειριστείτε τον εξωτερικό λεβιέ του υδραυλικού, τραβήξτε καλά το χειρόφρενο, μετακινείστε τους λεβιέδες ταχυτήτων στο νεκρό, αποσυμπλέξτε το παρτικόφ και μετακινείστε το χειρόγκαζο στη θέση χαμηλού ρελαντί. Ποτέ μη χειρίζεστε το χειριστήριο υδραυλικού ενώ στέκεστε ακριβώς πίσω από το τρακτέρ ή τα ελαστικά του, μεταξύ των κάτω μπράτσων, επάνω ή κοντά στο παρελκόμενο. Πάντα να επιλέγετε τη θέση «σταθερού» υδραυλικού, όταν συνδέετε ή μεταφέρετε παρελκόμενα. Βεβαιωθείτε ότι τα συνδεόμενα παρελκόμενα είναι τοποθετημένα σωστά, είναι εγκεκριμένα για τη χρήση με το τρακτέρ και τίθενται σε λειτουργία και συντηρούνται σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή.

Κύριες επισημάνσεις:

♦ Μη ρυμουλκείτε μηχανήματα/ παρελκόμενα βάρους περισσότερο από το διπλάσιο του τρακτέρ.

♦ Μην υπερβαίνετε τα 16χλμ/ώρα αν το ρυμουλκούμενο μηχάνημα / παρελκόμενο υπερβαίνει το βάρος του τρακτέρ.

♦ Μην υπερβαίνετε τα 32χλμ/ώρα, αν το ρυμουλκούμενο μηχάνημα / παρελκόμενο δεν υπερβαίνει το βάρος του τρακτέρ.

Βήμα 6 (Ειδικοί κίνδυνοι)

♦ Από τη λειτουργία του παρτικόφ: Όταν λειτουργείτε ένα παρελκόμενο που είναι συνδεδεμένο με το παρτικόφ, σβήστε τον κινητήρα και περιμένετε μέχρι να σταματήσει να λειτουργεί το παρελκόμενο, προτού βγείτε από το τρακτέρ και το αποσυνδέσετε.

♦ Κατά τον ανεφοδιασμό με πετρέλαιο κίνησης: Σε καμία περίπτωση, δεν θα πρέπει να προστεθεί βενζίνη, αλκοόλ ή μίγματα καυσίμων στο πετρέλαιο ντήζελ. Αυτοί οι συνδυασμοί μπορεί να προκαλέσουν αυξημένο κίνδυνο για πυρκαγιά ή έκρηξη. Να κρατάτε σταθερά το στόμιο του σωλήνα όταν ανεφοδιάζετε το τρακτέρ. Μη βγάζετε ποτέ την τάπα του ρεζερβουάρ και μην ανεφοδιάζετε το τρακτέρ με πετρέλαιο, όταν ο κινητήρας είναι αναμμένος ή ζεστός.

♦ Από τη χρήση φυτοφαρμάκων: Διατηρείτε το τρακτέρ και την καμπίνα καθαρή από τα φυτοφάρμακα.

♦ Θόρυβος: Ως χειριστής τρακτέρ πρέπει να γνωρίζετε ότι η ακοή σας κινδυνεύει από τη συνεχή σας έκθεση στον υπερβολικό θόρυβο που προκαλεί η λειτουργία του τρακτέρ και των μηχανημάτων. Μερικοί χειριστές λένε ότι συνήθισαν το θόρυβο του τρακτέρ και δεν τους ενοχλεί, όμως ο θόρυβος δε συνηθίζεται αλλά μόνο κουφαίνει. Πρέπει λοιπόν να κάνετε χρήση και επιλογή κατάλληλων προσαρμοσμένων σε σας ατομικών προστατευτικών μέσων της ακοής σας.

♦ Δονήσεις: Ο χειρισμός του τρακτέρ μπορεί να υποβάλλει ολόκληρο το σώμα σας σε δονήσεις που συνεπάγονται κίνδυνο χρόνιας πάθησης και πόνου, ιδίως για τη ράχη, την μέση και τα γόνατα. Χρησιμοποιείτε ρυθμιζόμενο κάθισμα για ασφαλή και άνετη εργασία με καλά συντηρούμενη ανάρτηση, ανάλογα με το βάρος και το ύψος σας.

♦ Από το υδραυλικό σύστημα: Μην εργάζεστε ποτέ κάτω από μηχανήματα που στηρίζονται από υδραυλικούς μηχανισμούς επειδή μπορεί να πέσουν αν ενεργοποιηθεί το χειριστήριο (ακόμα και με σβηστό κινητήρα) ή στην περίπτωση βλάβης κάποιου σωλήνα κλπ. Χρησιμοποιείτε πάντα ένα σταθερό υποστήριγμα για τα μηχανήματα που πρέπει να συντηρηθούν στην ανυψωμένη.

Βήμα 7 (Αποφυγή ανατροπής – Μπάρα ανατροπής)

Πρέπει να γνωρίζετε ότι όλα τα τρακτέρ είναι ευαίσθητα σε οποιαδήποτε μετατόπιση του κέντρου βάρους τους. Αυτό συνήθως βρίσκεται λίγο μπροστά από το κάθισμα του χειριστή και ακριβώς λίγο πιο ψηλά από το ύψος του πίσω άξονα. Εάν είναι δυνατόν, αποφεύγετε να οδηγείτε το τρακτέρ κοντά σε χαντάκια, τάφρους, όχθες χειμάρρων. Οδηγείτε στην ανηφόρα με την ίδια ταχύτητα που ανεβήκατε. Αν το τρακτέρ «κολλήσει», βάλτε το σε ρεβέρσα για να μην ανατραπεί.

Γράψτε το σχόλιο σας

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Πηγή: Pagenews.gr