Σούπερ μάρκετ πωλήσεις: Εκτοξεύτηκαν διαδικτυακά κατά 150% το πρώτο εξάμηνο του 2020

0
36

Είναι ευρέως γνωστό ότι η καραντίνα ευνόησε τις online αγορές και μάλιστα την αγορά τροφίμων, καθώς ο αυτοπεριορισμός στο σπίτι ανάγκασε τους πολίτες να αγοράζουν τα απαραίτητα τρόφιμα διαδικτυακά. Το κανάλι του online σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα κατέγραψε το πρώτο εξάμηνο του 2020 ρυθμό ανάπτυξης 150% στην αξία των online αγορών συγκριτικά με το αντίστοιχο πρώτο εξάμηνο του 2019.

Τι λέει η έρευνα

Συγκεκριμένα, η συνολική αξία των online αγορών σε τιμές λιανικές με το ΦΠΑ ανήλθαν στα 56,3 εκατομμύρια ευρώ, ενώ οι πωλήσεις του πρώτου εξαμήνου του 2020 ήταν κατά 21% υψηλότερες από το σύνολο των πωλήσεων ολόκληρου του 2019 που ήταν στα 46,6 εκατομμύρια ευρώ. Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνονται στο εξαμηνιαίο Report της Convert Group για τα ελληνικά online super markets που δημοσιεύθηκε αυτήν την εβδομάδα με δεδομένα από την πλατφόρμα eRetail Audit.  H καινοτομική πλατφόρμα της εταιρείας επιτρέπει σε προμηθευτές και λιανέμπορους καταναλωτικών και Consumer Healthcare αγαθών να έχουν καθημερινή πρόσβαση σε εμπορικά, marketing και τεχνολογικά δεδομένα που διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη στρατηγική τους στο ψηφιακό ράφι.

Ο κλάδος συνεχίζει να αναπτύσσεται με υψηλό ρυθμό ακόμη και μετά την περίοδο της καραντίνας

Πιο συγκεκριμένα, τον Ιούνιο του 2020 είχαμε αύξηση στις πωλήσεις κατά 170% σε σχέση με τον περσινό Ιούνιο, ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης που είναι εξαπλάσιος από αυτόν που εντοπίζουμε στις αρχές του έτους (29% τον Ιανουάριο του 2020). Συνολικά, το πρώτο εξάμηνο του 2020, φαίνεται ότι το ηλεκτρονικό καλάθι αυξήθηκε συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του 2019, τόσο σε τεμάχια (+5 τεμάχια) όσο και σε αξία (+9 ευρώ). Ιδιαίτερα τους μήνες της καραντίνας, Μάρτιο και Απρίλιο, από τα 51 συνολικά τεμάχια που περιείχε το μέσο καλάθι, τα 40 ήταν τρόφιμα, σημειώνοντας μάλιστα αύξηση 10 τεμαχίων συγκριτικά με το μέσο καλάθι του 2019, όπως αναφέρει το ΑΜΠΕ.

Μελετώντας όλες τις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών στην περίοδο της καραντίνας, προκύπτουν για το Μάρτιο 2020 οι παρακάτω μεταβολές σε σχέση με το Μάρτιο 2019:

  • +407% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού,
  • +397% σε καλλυντικά και είδη περιποίησης,
  • +372% σε κατεψυγμένα τρόφιμα,
  • +348% σε συσκευασμένα τρόφιμα
  • και +340% σε φρέσκα τρόφιμα,
  • +299% σε προϊόντα αρτοποιίας,
  • +159% σε ποτά και αναψυκτικά και
  • +83% σε προϊόντα περιποίησης για παιδιά

Όσον αφορά στις συσκευές που προτιμούν οι καταναλωτές ως μέσο για τις παραγγελίες τους, αν και τα κινητά είχαν αξιοσημείωτη και σταθερή αύξηση το 2019, φαίνεται πως τόσο η καραντίνα όσο και η εργασία από το σπίτι τους ώθησαν στην πραγματοποίηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών τους κυρίως από desktop & laptops από τα οποία ακόμα και μετά την άρση της καραντίνας δόθηκαν το 68,4% των συνολικών παραγγελιών.

Μarketing κανάλια

Ο κορωνοϊός φαίνεται πως επηρέασε και τα marketing κανάλια, με τις οργανικές αναζητήσεις να πρωταγωνιστούν και να είναι υπεύθυνες για το 25% των ηλεκτρονικών συναλλαγών του εξαμήνου, αύξηση 8 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του 2019. Εν αντιθέσει με τον Απρίλιο του 2020, οι παραγγελίες που ήρθαν από διαφημίσεις στη Google μειώθηκαν κατά 40% σε σχέση με τον περσινό Απρίλιο καθώς οι λιανέμποροι ήταν αρκετά συγκρατημένοι στη διαφημιστική τους δαπάνη.

Γράψτε το σχόλιο σας

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Πηγή: Pagenews.gr