Βουλής EastMed: Υπερψηφίστηκε από την επιτροπή η διακρατική συμφωνία

0
59

Ο υπουργός Περιβάλλοντος, εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι «χωρίς καμία αμφιβολία θα ενισχύσει τη στρατιωτική σχέση Ελλάδος με την Κύπρο αλλά και με το Ισραήλ».

Τόνισε παράλληλα ότι «δεν έχουμε κάνει μια σύμβαση που στρέφεται εναντίον οιουδήποτε, αλλά είναι μια συνεργασία μεταξύ των τριών χωρών και μια έμμεση απάντηση στη τουρκική προκλητικότητα». Επιπλέον, αναγνώρισε ότι οι προσπάθειες για την υπογραφή της σύμβασης ξεκίνησαν από τον υπουργό Ενέργειας της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, Γιάννη Μανιάτη, και ενισχύθηκαν και από το ΣΥΡΙΖΑ, επί υπουργίας Γιάννη Σταθάκη και Πάνου Σκουρλέτη.

Ο κ. Χατζηδάκης εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι «το ενεργειακό αυτό σχέδιο είναι εφικτό να υλοποιηθεί», σημειώνοντας ότι «το πλαίσιο συνεργασίας που έχει υπογραφεί θα επιτρέψει την ταχεία κατασκευή του έργου, ενώ θα υποβοηθηθεί οικονομικά και από την ΕΕ». «Προφανώς υπάρχουν και τεχνικές και οικονομικές δυσκολίες λόγω συγκυρίας, αλλά υπάρχει και η απόφαση να ολοκληρωθεί», τόνισε ο κ. Χατζηδάκης.

Απαντώντας στους προβληματισμούς που εκφράστηκαν σε σχέση με την ιταλική στάση και τη μην υπογραφή της σύμβασης από τη γειτονική χώρα, ο κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε ότι «υπάρχει δυνατότητα επέκτασης του έργου και συνεργασίας με άλλες χώρες και πόλεις εκτός από την Ιταλία»: «Η Ιταλία συν-διαπραγματεύτηκε μαζί μας επί χρόνια για τη σύμβαση, και κράτησε το δικαίωμα για τον εαυτό της να αποφασίσει αργότερα», είπε ο κ. Χατζηδάκης ενώ διευκρίνισε ότι μπήκε στο τίτλο της σύμβασης, όχι από αβλεψία αλλά, όπως είπε χαρακτηριστικά, «γιατί αυτό είπε η νομική υπηρεσία του υπουργείου Εξωτερικών και αυτό ακολουθείται στις διεθνείς συμβάσεις».

«Είναι μια σύμβαση ανοιχτή για την Ιταλία να υπογράψει όποτε θέλει και δεν θα χρειαστεί να γίνει επαναδιαπραγμάτευση. Κρατάμε ανοιχτό το θέμα και πιστεύω σύντομα ότι θα λήξει», υπογράμμισε ο κ. Χατζηδάκης. Στόχος της κατασκευής του αγωγού EastMed, είναι η απευθείας μεταφορά φυσικού αερίου από τα κοιτάσματα της Ανατολικής Μεσογείου στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Φυσικού αερίου μέσω της Ελλάδας. Το κόστος κατασκευής του έργου υπολογίζεται περίπου στα επτά δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ ο αγωγός θα έχει συνολικό μήκος 1.900 χιλιομέτρα από τα οποία τα 1.300 θα είναι υποθαλάσσια.

Πηγή: Pagenews.gr